کد خبر: ۱۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۶ - 29 December 2017
بانكداري ايراني -سود خالص بیمه دی طی شش ماهه نخست  سال جاری نسبت به سال گذشته با 30 درصد رشد از رقم 189 میلیارد ریال به 246 میلیارد ریال رسید . این رقم در حالی محقق شد که در سال 95 سود خالص شرکت 375 میلیارد ریال بوده و در سال جاری این شرکت توانست طی شش ماه بیش از  65  درصد از آن سود را محقق کرده است. اغلب این سود ناشی از فروش بیمه درمان بوده است تا جایی که شرکت اعلام کرده است که  93 درصد از حق بیمه نامه صادره در 8 ماهه منتهی به 30 آبان 96 به بیمه درمان تعلق داشت.  

به گزارش بانكداري ايراني  ، شرکت بورسی  بیمه دی طی گزارشی که اخیرا منتشر  کرده  ، گفته است  که در 8 ماهه منتهی به 30 آبان ماه 21 هزار و 780 میلیارد ریال حق بیمه برای 378 هزار نفر صادر گرده است . در این دوره خسارت پرداختی  چهار هزار و 977 میلیارد ریال به 5 میلیون نفر بوده که  رقمی قابل توجه است . 

در آبان ماه شرکت بیمه دی 19 هزار و 712 میلیارد ریال بیمه نامه برای 46 هزار نفر صادر کرد که رشدی قابل توجه نسبت به سال گذشته داشت .

بر اساس این گزارش،  در آبان تقریبا  تمامی بیمه نامه های صادره متعلق به بیمه درمان بوده است تا جایی که 99 درصد از حق بیمه صادره معادل 19 هزار و 501 میلیارد ریال از کل حق بیمه صادره به بیمه درمان تعلق داشت و تنها  یک درصد باقیمانده معادل 119 میلیارد ریال به بیمه اجباری شخص ثالث  اختصاص داشت. 

در هشت ماهه نخست سال همین رویه تکرار شده و 93 درصد از حق بیمه صادره بیمه دی متعلق به بیمه درمان بوده و شرکت 20 هزار و 148 میلیارد ریال از حق بیمه 21 هزار و 785 میلیاردریالی را از طریق بیمه درمان محقق کرده است  و تنها 4 درصد از بیمه صادره طی این 8 ماه به بیمه شخص ثالث تخصیص داده  و یک درصد برای برای بیمه زندگی حق بیمه صادر کرد .

این اتفاق نشان از آن دارد که بیمه دی، تمرکز خود را بر بیمه درمان گذاشته است و در این  حوزه موفق تر از دیگر رشته موفق تر عمل کرده است هرچند دیگر شرکتها نیزبه همین شکل  در این حوزه ورود کردند اما بیمه دی از آن شرکت ها موفق تر عمل کرده است سوال این جاست که آیا حاشیه سود بیمه درمان نسبت به دیگر رشته های بیمه گری وضع بهتری دارد یا خیر؟  پاسخ این سوال در گزارش شش ماهه شرکت بیمه دی نهفته است که این شرکت با صدور یک هزار و 823 میلیارد ریال حق بیمه صادره طی شش ماه نسبت به سال گذشته در صدور حق بیمه 35 درصد افت داشته اما در درآمد در این حوزه رشد 35 درصدی داشته است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: