کد خبر: ۱۲۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 17 December 2017
برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر در حال رایزنی با فاینانسورهای مالی (حامی) هستیم هر چند که شرکت ایرباس فاینانس این هواپیماها را قبول کرده است.
 بانكداري ايراني - مدیر عامل ایران ایر گفت: برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر در حال رایزنی با فاینانسورهای مالی (حامی) هستیم هر چند که شرکت ایرباس فاینانس این هواپیماها را قبول کرده است.
 

به گزارش میزان، فرزانه شرفباغی در دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل در  جمع خبرنگاران بیان کرد: به همین منظور نمایندگان ایرباس به تهران سفر کرده اند و امروز نیز با نمایندگان این شرکت مذاکرات لازم انجام می شود.

وی در ادامه افزود: با این وجود، برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر در حال رایزنی با فاینانسورهای مالی (حامی) هستیم هر چند که شرکت ایرباس فاینانس این هواپیماها را قبول کرده است.

مدیر عامل ایران ایر درباره استفاده از تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی گفت: بخشی از این تسهیلات برای پیش پرداخت هواپیماهای خریداری شده پرداخت شده و تاکنون سه فروند ایرباس و 6 فروند ای.تی.آر وارد کشور شده است.

شرفباغی با بیان این که هم اکنون ایران ایر در 28 مسیر بین المللی و 76 مسیر داخلی پرواز دارد، تصریح کرد: تمام هواپیماهای ایران ایر برای مقاصد غیرنظامی استفاده می شود و مصوبه اخیر کنگره آمریکا تاثیری در اجرای این قراردادها ندارد.

وی یادآور شد: نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر صدور مجوزهای خزانه داری آمریکا تنها روند صدور این مجوزها را طولانی خواهد کرد، اما این مصوبه تاثیری بر لغو مجوزهای خرید هواپیما از بوئینگ ندارد.

مدیر عامل ایران ایر بیان کرد: 6 فروند هواپیمایی 72 نفره ای.تی.آر که اخیرا وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده هم اکنون در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های کم برخوردار استفاده می شود و هواپیماهای بعدی این شرکت نیز همچنان در مسیرهای کوتاه استفاده خواهد شد.

شرفباغی در انتها خاطر نشان کرد: این قرارداد خرید 100 فروندی هواپیما از ایرباس و 80 فروند با بو ئینگ و 20 فروند با شرکت ای.تی.آر به امضا رسیده که تاکنون 9 فرونده از این هواپیماها تحویل شرکت شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: