کد خبر: ۱۲۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 16 December 2017
به گزارش بانکداری ایرانی ، سود تلفیقی بانک حکمت ایران که گویای عملکرد بانک و زیرمجموعه های آن است از رقم 50 تومان برای هر سهم به زیان 26 ریالی برای هر سهم رسید .
بانكداري ايراني -  بررسی بانک حکمت در گزارش شش ماهه خود که در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران منتشر شد، اعلام کرده است که  این بانک در نیمه نخست سال با زیان خالص  در صورت سود و زیان تلفیقی مواجه شده و  سود 222 میلیارد ریالی بانک در شش ماهه نخست سال 95 به زیان 146 میلیارد ریال تبدیل شده است . این در حالی است که پایان سال 95 این بانک اعلام کرده بود که 385 میلیارد ریال سود خالص ساخته است. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، سود تلفیقی بانک حکمت ایران  که گویای عملکرد بانک و زیرمجموعه های آن است از رقم 50  تومان برای هر سهم به زیان 26 ریالی برای هر سهم رسید .  

در این دوره درآمد مشاع بانک که  از حاصل جمع  سود وجه التزام  و سود حاصل از سرمایه گذاری است در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با  کاهش 10 درصدی روبرو شده  و به رقم دو هزار و 431 میلیارد ریال رسید. 

بر اساس این گزراش، درآمد غیر مشاع نیز که از طریق درآمد کارمزد ، نتیجه مبادلات ارزی و سود وجه التزام است با کاهش  9 درصدی روبرو شده و به رقم 388 میلیارد ریال رسید . 
در مجموع درآمد کل بانک با کاهش 24 درصدی  از رقم یک هزار و 38 میلیارد ریال  در شهریور سال 1395 به رقم 792 میلیارد ریال در  31 شهریور ماه سال 1396 رسید .  در مقابل هزینه بانک در صورت سود وزیان  تلفیقی ، با افزایش 18 درصدی روبرو شده و  از رقم 793 میلیارد ریال به  935 میلیارد ریال رسید .

در یک سال گذشته ، در ترازنامه شش ماهه بانک اعلام شده است که مطالبات  از دیگر بانک با افزایش 32 درصدی روبرو شده و از رقم دو هزار و 854 میلیارد ریال به رقم سه هزار و 760 میلیارد ریال رسید . همجنین مطالبات از بانک مرکزی نیز با افزایش 5 درصدی روبرو شده و به رقم دو هزار و 855 میلیارد ریال رسید. در مقابل این افزایش مطالبات در اقدامی مثبت بانک بدهی خود به بانکهای دیگر را کاهش 17 درصدی داده و به رقم 926 میلیارد ریال رسید . 

این گزارش می افزاید ، سپرده های  در شش  ماهه نخست سال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته وضعیت مناسبی داشته و سپرده دیداری با افزایش 12 درصدی، سپرده پس انداز با افزایش  14 درصدی،  سپرده سرمایه گذاری مدت دار با افزایش  3 درصدی و سایر سپرده ها با افزایش  26 درصدی روبرو شده است . 

موضوعی که در ترازنامه بانک حکمت نگران کننده تلقی می شود  کاهش 96 درصدی سود انباشته بانک است که از رقم 245 میلیارد ریال به 9 میلیارد ریال رسیده است که نشان از آن دارد که بانک زیانده نشده است اما در صورت ادامه ایران روند نشان از به صدا درآمدن زنگ خطر بانک حکمت دارد. 






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: