کد خبر: ۱۲۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 11 December 2017
چهارمین نمایشگاه بزرگ تولیدی صادراتی صنعت لوستر در مصلی امام خمینی (ره) با حضور رؤسای اتحادیه آغاز به کار کرد.
بانكداري ايراني -چهارمین نمایشگاه بزرگ تولیدی صادراتی صنعت لوستر در مصلی امام خمینی (ره) با حضور رؤسای اتحادیه آغاز به کار کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نمایشگاه صنعت لوستر که ترکیبی از هنر و صنعت بوده شامل دو بخش است. بخش اول شامل لوسترهای تولیدی صادراتی برای یافتن بازارهای صادراتی و فروش به کشورهای مختلف جهان و بخش دوم ویژه فروش داخلی بوده که در این بخش لوسترهای ارائه شده با تخفیف و به صورت اقساطی برای مردم در معرض فروش قرار گرفته است.

در این نمایشگاه بیش از 150 تولیدکننده لوستر و  چراغ های روشنایی و تزیینی از سراسر کشور، انواع لوسترهای سقفی و دیواری، لوسترهای مساجد و زیارتگاه ها، انواع چراغ های تزیینی منازل، شمعدانی، چراغ های تزیینی شرکت ها، ادارات و هتل ها، چراغ های شهری، چراغ های فضای باز، مجسمه ها و تابلوهای تزیینی و صدها مدل از لوسترها و روشنایی ها را ارائه کردند.

این نمایشگاه با هدف توسعه و افزایش تولید به این صنعت در کشور، افزایش راندمان تولید، یافتن جدید بازارهای صادرات، افزایش صادرات، آشنایی با مهمترین صنایع و تجهیزات صنعت لوسترسازی جهان و اشتغال زایی برپا شده است.

اکنون 400 کارخانه تولیدکننده لوستر و چراغ های روشنایی و تزیینی در کشور فعال بوده که حدود 40 هزار نفر به صورت مستقیم در آنها شاغل هستند و بیش از یکصد هزار نفر هم به صورت غیرمستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

حدود 70 درصد مواد اولیه تولید لوستر و چراغ های روشنایی تزیینی کشور از داخل تهیه می شود و تولیدات داخل هم پاسخگوی بیش از 80 درصد نیاز داخل است.

انواع لوسترها و چراغ های روشنایی تزیینی تولید داخل به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و حتی ایتالیا که یکی از به نام های صنعت لوستر جهان بوده صادر می شود.

کیفیت لوسترهای تولیدی کشور با نمونه های تولیدات آلمان و فرانسته رقابت کرده و تنوع تولید لوستر کشور نسبت به گذشته روندی صعودی داشته و سرمایه گذاری های بسیاری هم در این بخش صورت گرفته  و نوآوری و توسعه در صنعت لوستر در حال افزایش است.

در 6 ماهه نخست امسال بیش از 450 میلیون دلار انواع لوستر به دیگر کشورها صادر شده و در صورت حمایت عملی دولت از تولیدکنندگان برای تسهیل صادرات این رقم مستعد صعود خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: