کد خبر: ۱۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - 09 December 2017
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات با بیان اینکه تولید سیگار امسال به 50 میلیارد نخ می‌رسد،گفت: قاچاق سیگار طی هشت ماهه گذشته 23 درصد کاهش یافته است.
بانكداري ايراني - رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات با بیان اینکه تولید سیگار امسال به 50 میلیارد نخ می‌رسد،گفت: قاچاق سیگار طی هشت ماهه گذشته 23 درصد کاهش یافته است.

به گزارش میزان،علی اصغر رمزی درباره میزان تولید سیگار در کشور اظهار کرد: تولید سیگار کشور در سال 93، 29 میلیارد نخ بود که در سال 95 به 45 میلیارد نخ رسید و در سال جاری به 50 میلیارد نخ خواهد رسید.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات با بیان اینکه واردات سیگار در سال 94، 16.4 میلیارد نخ بود که در سال 95 به چهار میلیارد نخ کاهش یافت، افزود: پیش بینی می‌شود امسال این مقدار به حداقل برسد و در سال آینده به صفر برسد.

وی با اشاره به کاهش 23 درصدی قاچاق گفت: میزان قاچاق در سال 95، 6 میلیارد نخ بود که با برنامه ریزی های انجام شده امسال به سه میلیار نخ کاهش خواهد یافت.

رمزی با بیان اینکه با وجود مرزهای گسترده قاچاق سیگار صفر نخواهد شد، تصریح کرد: سعی می کنیم این مقدار را به 10 درصد کاهش دهیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات با تاکید بر اینکه سیگارهای قاچاق از مرزهای جنوبی و غربی وارد کشور می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در جهت مبارزه بر قاچاق صورت گرفته اخذ تعهد از صاحبان برند بود مبنی بر اینکه به اندازه برآورد کل قاچاق تعهد دادند که اگر از برندشان کشف شد خسارت به خزانه واریز کنند و این تعهد چون با تضمین همراه است صاحبان برندها فعال شدند تا محصولاتشان از مبادی غیررسمی وارد کشور نشود.

وی افزود: در رابطه با سیگار و مواد دخانی دو قانون دائمی در کشور داریم، یکی قانون انحصار دخانیات که بر اساس آن وزارت صنعت متولی تولید،کشت، و برداشت، فرآوری، صادرات و واردات مواد دخانی است و دیگری قانون جامع مبارزه بر مصرف دخانیات که وزارت بهداشت متولی آن است.

رمزی گفت: در سال 95 نسبت تولید داخل به مصرف کشور 85 درصد بود که در سال 96 بالای 90 درصد خواهد رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: