کد خبر: ۱۲۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 18 December 2017
بانكداري ايراني -بانک خاورمیانه در بازار سرمایه به عنوان یکی از بنیادی ترین نماد بانکی شناخته می شود و در حال حاضر تقاضای خرید آن به نسبت دیگر نمادهای بانکی بالاتر است. تا جایی که از 24 آبان ماه سال جاری تا کنون حتی یک روز نیز در بازار سرمایه افت قیمت را تجربه نکرده است .
بانكداري ايراني -در دوسال گذشته که موضوع استاندارد سازی صورتهای مالی بانکها در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت ، بانک های بزرگ به  دلیل ذخیر سازی و موضوع واقعی سازی سودهای محقق شده با زیان مواجه شده و برخی از آنها تا مرز ورشکستگی پیش رفتند .

 در واقع ، این مساله چنان  مشکلاتی را پیش آورد که برخی از نمادهای بانکی در بورس بعد از 18 ماه هنوز بازگشایی نشده اند  اما در کنار مشکلات  آن بانکها ، برخی دگر از بانکها بدون هیچ مشکلی این استاندارد سازی را انجام داده و توانستند از این فضا سربلند بیرون بیایند . 

به گزارش بانكداري ايراني  ، موضوع اصلی در بین این بانکها موضوع  سود و زیان انباشته است که هرچه بانکها بیشتر دارای سود انباشته باشند در بلند مدت با اطمینان خاطر بیشتری و همچنین  بدون ریسک به کار خود ادامه می دهند . بانک خاورمیانه  در این بین یکی از ایمن ترین سیستم های  مالی را دارا بوده و رشد 111 درصدی را در کارنامه خود دارد .  

این بانک در پایان سال 95 بالغ بر یک هزار و 974 میلیارد ریال سود انباشته ذخیره کرده بود و این رقم در پایان شهریور سال 96 به دو هزار و 219 میلیارد ریال رسید. حال انکه در دوره مشابه در سال  95  یعنی دوره شش ماهه منتهی به شهریور 95  سود انباشته بانک  یک هزار و 51 میلیارد ریال بوده و این دوره با افزایش 111 درصدی در سود انباشته شرکت مواج شده است  که در نوع خود در بین بانکهای فعلی کم سابقه است .

در نهایت ،  همین امر سبب شده است تا این بانک در بازار سرمایه به یکی از بنیادی ترین نماد بانکی شناخته شود و در حال حاضر  تقاضای خرید آن به نسبت دیگر نمادهای بانکی بالاتر است. تا جایی که از 24 آبان ماه  سال جاری تا کنون حتی یک روز نیز در بازار سرمایه افت قیمت را تجربه نکرده است ؛ هرچند باید برای خرید سهام این شرکت دید بلند مدت را لحاظ کرد اما در بین دیگر نمادهای بانکی  ریسک کمتری دارد . 

بانک خاورمیانه  که برای سال 1396 پیش بینی کرده بود می تواند 375 ریال سود بسازد طی شش ماه توانست 176 ریال سود محقق کند که  حدود 47 درصد این برنامه پوشش داده شد. این درحالی است که اغلب بانکهای بزرگ بورسی و غیر بورسی در تحقق برنامه های خود با مشکلات بزرگی روبرو شده و نمی توانند به پیش بینی های خود دست یابند.  سود خالص نیمه نخست سال جاری 880 میلیارد ریال بوده که با توجه به 6 میلیارد سهام بانک به هر سهم 176 ریال اختصاص یافت. 
جمع درامد بانک در نیمه نخست سال جاری به 2هزار و 380 میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 25 درصد رشد داشته است اما در این بی باید اشاره کرد که هزینه بانک در شش ماهه منتهی به 31 شهریور 96 رشد 52 درصدی داشته که نسبت به دوره های قبلی افزایش معنا داری را نشان می دهد و از رقم  920 میلیار ریال به یک هزار و 396 میلیارد ریال رسید . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: