کد خبر: ۱۲۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - 08 December 2017
مایکل فلین، برجسته‌ترین مقام برکنار شده در حلقه نزدیکان دونالد ترامپ در یک اعتراف غیرمنتظره گفت تاکنون در جریان تحقیقات پیرامون نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دروغ می‌گفته، بر حقایق سرپوش می‌گذاشته و آنرا کتمان می‌کرده، مقامات قضائی و دادستان را در این زمینه گمراه می‌کرده است.
مایکل فلین، برجسته‌ترین مقام برکنار شده در حلقه نزدیکان دونالد ترامپ در یک اعتراف غیرمنتظره گفت تاکنون در جریان تحقیقات پیرامون نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دروغ می‌گفته، بر حقایق سرپوش می‌گذاشته و آنرا کتمان می‌کرده، مقامات قضائی و دادستان را در این زمینه گمراه می‌کرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله ای، آورده است: با این اعترافات صریح، شاید قدری از جرم فلین کاسته شود که با دادستان همکاری کرده و بالاخره حقیقت را برملا کرده ولی افشای این حقایق برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قرار نیست بیش از این مشمول مرور زمان شود، چرا که بازپرس‌ها و دادستان سعی دارند با شدت بیشتر و دامنه گسترده‌تری اتهامات را پیگیری کنند و به نظر می‌رسد آنها تدریجاً به کاخ سفید نزدیک‌تر می‌شوند.

تا اینجای قضیه داماد ترامپ هم در معرض بازپرسی قرار گرفته و اظهاراتش به زیان ترامپ ارزیابی می‌شود. برخی مشاورین ترامپ به وی توصیه کرده‌اند که بیش از این درباره روند تحولات مرتبط با پرونده مداخلات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حساسیت نشان ندهد و از فضاسازی در توئیتر خود بپرهیزد، زیرا همین دیدگاه‌های انفعالی ترامپ، نشانه‌ای از جدی بودن اتهامات وارده و تنها ماندن ترامپ تلقی شده است. چرا که تقریباً هیچکس به جز ترامپ از وی در این ماجرا حمایت نمی‌کند.

یکی از جدی‌ترین اتهامات وارده به دستیاران ترامپ، علاوه بر ارتباط غیرقانونی با طرف‌های روس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به تلاش و اصرار آنها به طرف‌های روسی برای هجوم سیاسی و تبلیغاتی علیه رقیب ترامپ مربوط می‌شود که عملاً چنین ترفندی به نفع ترامپ تمام شده و رقیب وی را از صحنه حذف کرده است.

ترامپ تا این اواخر در توئیت‌های خود سعی داشت از فضای مجازی برای حمله به مخالفین خود بیشترین بهره‌های ممکن را ببرد ولی این روزها دیگر از آن برخوردهای تهاجمی و تلاش برای تمسخر و تحقیر مخالفین خبری نیست و همین امر نشان می‌دهد ترامپ و دستیارانش چنان رفتاری را به زیان او ارزیابی کرده‌اند.

بدین ترتیب اعتراف مایکل فلین، اتهامات سنگینی را متوجه ترامپ کرده و حلقه محاصره دادستان در اطراف ترامپ و دستیارانش روز به روز تنگ‌تر می‌شود. اینکه سرانجام کار به کجا ختم خواهد شد، شاید هنوز قابل پیش‌بینی نباشد لکن از هم اکنون روشن است که شخص ترامپ در مخمصه عجیبی گرفتار شده و معلوم نیست با این وضعیت،‌ وی تا پایان دوره ریاست جمهوری در کاخ سفید بماند.
نتیجه تحقیقات دادستانی هرچه باشد و هر سرنوشتی که در انتظار ترامپ باشد، همگان در این نکته اتفاق نظر دارند که آمریکا در شرایطی به سر می‌برد که سایر کشورها برای نقش آفرینی درحال و آینده سیاسی آن وسوسه شده‌اند و اتفاقاً توانسته‌اند نقش و تاثیر مورد انتظار خود را نیز عملیاتی کنند و به اهداف خود برسند.

این نکته از آن جهت اهمیت دارد که آمریکا تا همین اواخر در سرنوشت بسیاری از کشورها مستقیماً و یا غیرمستقیم دخالت کرده و حتی با توسل به زور، اهداف پلید خود را به اجرا در آورده است. طبعاً با در نظر گرفتن چنین کارنامه ای، ماجراهای ترامپ برای آمریکا و مردمش در مقیاس داخلی و بین‌المللی بسیار تلخ و گزنده است که در فرآیند انتخاب ریاست جمهوری آن، فرصتی برای تحمیل اراده سیاسی بیگانگان پیش آمده و حتی نقش روس‌ها در این زمینه قابل رصد کردن است. با این حساب شاید آن روز چندان دور نباشد که برای خروج یا اخراج ترامپ از کاخ ریاست جمهوری، شمارش معکوس آغاز شود، البته اگر تاکنون آغاز نشده باشد.

*منبع:روزنامه جمهوری اسلامی،1396،9،13
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: