کد خبر: ۱۲۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 05 December 2017
براساس آمار‌های گمرک واردات شکر تصفیه نشده در هشت ماهه نخست سال با رشد بیش از ۵۰ درصدی روبرو بوده است.
بانكداري ايراني - براساس آمار‌های گمرک واردات شکر تصفیه نشده در هشت ماهه نخست سال با رشد بیش از ۵۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش میزان، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، در این مدت بالغ بر ۷۶۲ هزار و ۱۶۳ تن شکر تصفیه نشده بدون اضافه کردن مواد خوشبو کننده یا مواد رنگ کننده از نیشکر وارد کشور شده است.

براساس واردات این حجم شکرتصفیه نشده به کشور، بالغ بر ۳۷۸ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۵ دلار ارز از کشور خارج شده است.

لازم به ذکر است که شکر از ۷ کشور برزیل، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلستان، ترکیه، سنگاپور و سوئیس وارد ایران شده است.

افزایش ۵۰ درصدی واردات شکر/ بازار شکر آرام است
گفتنی است در میان کشور‌های صادرکننده ذکر شده، سنگاپور با فروش ۱۸۶ هزار و ۱۷۰ تن شکر به ایران اولین و بزرگترین صادرکننده بوده است که توانسته درآمد ۸۴ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۵ دلاری را بدست آورد.

بعد از سنگاپور، کشور انگلستان با صادرات ۱۶۳ هزار و ۴۳۴ تن شکر به ایران در روده دوم صادر کنندگان شکر به ایران قرار دارد که درآمد ۸۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۱ دلاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین در بین کشور‌های صادر کننده شکر در هشت ماهه نخست سال ۹۶، امارات متحده عربی با صادرات ۱۳۸ هزار و ۷۰۸ تن شکر به ایران، سومین صادرکننده شکر به ایران محسوب می‌شود که درآمد ۷۱ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۱۲۲ دلاری را کسب کرده است.

لازم به ذکر است که بعد از امارات متحده عربی، برزیل با صادرات ۱۴۱ هزار و ۹۰ تن شکر به ایران در رده چهارم صادرکنندگان این محصول بوده و توانسته است درآمد ۷۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۲۴ دلاری را نصیب خود کند.

براساس این گزارش سوئیس با فروش ۱۱۹ هزار و ۱۵۹ تن شکر به ایران در هشت ماهه نخست سال ۹۶، درآمد ۶۱ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۵۱ دلاری را بدست آورده است.

افزایش ۵۰ درصدی واردات شکر/ بازار شکر آرام است
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واردات شکر در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۷.۲۸ درصد افزایش در وزن و حدود ۵۱ درصد رشد در ارزش محصول روبرو بوده است.

با وجود رشد بیش از ۵۰ درصدی واردات شکر در هشت ماهه نخست سال جاری به نظر می‌رسد که نیاز کشور به واردات این محصول پر مصرف وجود نداشته باشد.

در همین راستا محمد آقا طاهر رئیس اتحادیه بنکداران در گفت و گو با خبرگزاری میزان، وضعیت بازار شکر را آرام دانست و گفت: خوشبختانه شکر در بازار به میزان کافی وجود دارد و در قیمت‌ها تغییری حاصل نشده است.

وی در خصوص ممنوعیت واردات شکر به دلیل تامین نیاز آن تا پایان سال اظهار کرد: درحال حاضر شکر به اندازه کافی در انبار‌ها وجود دارد و هنوز اطلاعاتی مبنی بر ممنوعیت واردات شکر به دست ما نرسیده است.
برچسب ها: گمرک ، واردات شکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: