کد خبر: ۱۲۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
مس فروش گفت: براساس آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت، سهم صادرات استان تهران، از کل صادرات کشور، ۲۴.۸ درصد است.
بانكداري ايراني -مس فروش گفت: براساس آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت، سهم صادرات استان تهران، از کل صادرات کشور، ۲۴.۸ درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران امروز در همایش معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار کرد:  براساس آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت، استان تهران، سهم صادراتش از کل صادرات کشور رقم ۲۴.۸۶ است.

وی افزود: صادرات کالا از استان تهران به بیش از ۱۳۰ کشور جهان انجام می‌شود که محصولات پتروشیمی ۱۴.۵ درصد از کل صادرات استان تهران و فرش ۲.۵ درصد و در محصولات کشاورزی ۵ درصد و صنایع غذایی ۶ درصد صادرات استان تهران را تشکل می‌دهد.

مس فروش بیان داشت: ۵ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت و معدن و تجارت به جد مورد پیگیری سازمان توسعه تجارت است.

وی افزود: در سال ۹۵ چهار پروژه و در سال جاری ۴ طرح اقتصاد مقاومتی داریم و در سال ۹۵ دو پروه مربوط به رونق تولید می‌شد که در سطح کشور اگرچه ۱۶ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد، ولی از این عدد پرداخت‌ها پیشی گرفت و در استان تهران بیش از ۲ هزا میلیارد تومان به طرح‌های رونق تولید تسهیلات پرداخت شد، اگرچه مشکلات بانکی در این زمینه وجود داشت.

مس فروش اظهار کرد: براساس بخشنامه نباید بدهی‌های قبلی مشکلی برای دریافت تسهیلات بخش تولید به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به اصناف پرداخت شود، گفت: امیدواریم این رقم در سال ۹۷ به بخش اصناف پرداخت شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: طرح سیمان جزء طرح‌های ملی است و در استان تهران ۱۳ کوره سیمان وجود دارد که طرح پروه مربوط به سیمان که مربوط به طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، در استان به پایان رسیده است.

وی بیان داشت: تکلیف ۸ ماهه صادرات استان تهران رقم ۹ میلیارد دلار بوده که در بخش‌های مختلف صادراتی تقریبا به هدف نزدیک شده ایم و حتی در حال برنامه ریزی هستیم که عدد صادرات در استان تهران را تا پایان سال به ۱۶.۱ میلیارد دلار برسانیم.

مس فروش درپایان به بحث مدیریت واردات اشاره کرد و تصریح کرد: واردات در قالب سه زیر بخش بررسی و کنترل می‌شود، یکی افزایش کالا‌های سرمایه‌ای تا جایی که دانش فنی ساخت آن ماشین آلات را نداریم، اما برای کالا‌های مصرفی روند کاهشی است و در این زمینه ما در ۸ ماهه موفق نبوده ایم و کالا‌های مصرفی وارداتی ۴ درصد بیش از آنچه که فکر می‌کردیم، افزایش داشته ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: