کد خبر: ۱۲۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
بانكداري ايراني - بیمه سرمد که هدف اصلی خود را بیمه زندگی اعلام کرده ، توانست مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس کسب کند و بر این اساس سرمایه شرکت به مرز استاندارد بیمه مرکزی رسید.
بانكداري ايراني -بیمه سرمد که هدف اصلی خود را بیمه زندگی اعلام کرده ،  توانست مجوز افزایش سرمایه خود را  از سازمان بورس کسب کند و بر این اساس سرمایه شرکت به مرز استاندارد بیمه مرکزی رسید. 

به گزارش بانكداري ايراني  ،  شرکت بیمه سرمد ، در اجرای ابلاغیه بیمه مرکزی و بر اساس  قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران،  تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید را به سازمان بورس ارسال کرده و بر اساس آن این درخواست در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع اعلام شد. 

سرمایه فعلی شرکت بیمه سرمد  یک هزار میلیارد ریال است که با توجه به الزام بیمه مرکزی مبنی بر حداقل سرمایه  1500 میلیاردی ريالی شرکت های بیمه گری  ، شرکت بیمه سرمد  باید 50 درصد به سرمایه خود می افزود تا استاندارد سازی صورت گیرد . 

بنابراین ابلاغیه ، تعداد سهام منتشره بر اساس درخواست شرکت بالغ بر 500 میلیون سهم بوده  که ارزش اسمی آن یک هزار ریال خواهد بود . منبع تأمین  این 500 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه شرکت  از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود .  موضوع افزایش سرمایه نیز رعايت الزامات مصوبۀ مورخ 24 بهمن سال 95  هيات وزيران درخصوص حداقل سرمايه براي موسسات بيمه غير‌دولتي است. 

خاطر نشان مي سازد، شروع پذیره نویسی حداكثر تا 60 روز پس از تاريخ اين مجوز امكان‌پذير خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال اين مجوز گرديده و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جديد از اين سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.

   شایان ذکر است که خرداد 92 اساسنامه شرکت بیمه سرمد مصوب شده و  پذیره نویسی  سهام عمومی شرکت بیمه سرمد  در مورخه 24 بهمن 1392  آغاز شد. در مرحله پذیره نویسی عمومی، شرکت آرمان صادرات سپهر و  بانک شهر بواسطه شرکت گروه توسعه اقتصادی رستا، وارد جامعه سهامداران عمده شرکت بیمه سرمد شدند  که به همین سبب بیمه سرمد تنها شرکت بیمه‌گر صنعت بیمه کشور است که دو بانک بزرگ کشور شامل بانک صادرات ایران و بانک شهر را بعنوان سهامدار اصلی در کنار خود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: