کد خبر: ۱۱۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 02 December 2017
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به شروع فصل برداشت طلای سرخ در این استان، پیش‌بینی کرد امسال یک هزار و 500 کیلوگرم زعفران از مزارع یزد برداشت شود.

بانكداري ايراني - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به شروع فصل برداشت طلای سرخ در این استان، پیش‌بینی کرد امسال یک هزار و 500 کیلوگرم زعفران از مزارع یزد برداشت شود.

«سید جمال سجادی پور» در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره تصریح کرد: 420 هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول زعفران است که شهرستان بهاباد با داشتن 265 هکتار از مزارع تولیدکننده این محصول بیشترین سهم را در تولید زعفران استان دارد.

وی افزود: شهرستان‌های بافق، مهریز و ابرکوه نیز به ترتیب دیگر تولیدکنندگان عمده زعفران استان محسوب می‌شوند .

رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به این که یزد رتبه هفتم تولید زعفران کشور را در اختیار دارد، گفت: زعفران استان یزد از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است و با توجه به این که یک محصول کم‌آبخواه محسوب می‌شود، سالانه 50 هکتار به اراضی کشاورزی این محصول در استان افزوده می‌شود .

وی با بیان این که این محصول با توجه به بحران کم آبی و مناسب بودن خاک استان، به کشاورزان یزدی توصیه می‌شود، اظهار کرد: گیاه زعفران بازدهی هفت ساله دارد و پس از آن برای بازدهی دوباره باید مجدداً پیاز آن کشت شود.

سجادی‌پور با اشاره به این که از هر هکتار زمین کشاورزی در استان 4.5 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: البته برداشت زعفران کار دشواری است ولی با این وجود اکنون چهار هزار نفر در استان در امر تولید و برداشت زعفران فعالیت می‌کنند.
برچسب ها: زعفران ، استان یزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: