کد خبر: ۱۱۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 28 November 2017
بانكداري ايراني -بعد از کاهش نرخ سود بانکی از ۱۱ شهریور سال جاری ، صندوق‌های سرمایه گذاری مورد توجه خاصی گرفته اند . موضوع مورد علاقه برای سرمایه گذاران ، سود سالیانه ای است که پرداخت می کند و غالبا حدود ۲۱تا ۲۳ درصد را شامل می شود.
بانكداري ايراني -بعد از کاهش نرخ سود بانکی از ۱۱ شهریور سال جاری ، صندوق‌های سرمایه گذاری مورد توجه خاصی گرفته اند . موضوع مورد علاقه برای سرمایه گذاران ، سود سالیانه ای است که پرداخت می کند و غالبا حدود ۲۱تا ۲۳ درصد را شامل می شود. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، پرداخت سود  از سوی صندوق ها امری مهم است اما موضوع مهمتر از آن بازدهی این صندوق‌هاست. صندوقها به سه شکل مختلف تاسیس می شوند. نخست صندوق با درامد ثابت که پول جمع اوری شده را در اوراق مشارکت، اسنادخزانه و دیگر اوراقی که سود ماهیانه یا سالیانه پرداخت می کنند، سرمایه گذاری می کنند تا در مقابل جذب منابع از سوی مشتریان به آنها سود پرداخت کند. نوع دیگر از صندوقها که دارای ریسک بالاتری است صندوق سرمایه گذاری در سهام است که موسس صندوق حق ندارد خارج از بورس منابع جذب شده را مصرف کند و نهایتا سومین  نوع از صندوق مرسوم در ایران صندوق مختلط است که می تواند به نسبت ۶۰ به ۴۰ درآمد ثابت و سهام بخرد . 

در حال حاضر در بازار پولی و مالی و سرمایه ایران حدود ۱۶۰ صندوق وجود دارد که ارزش آن  بالغ بر ۱۵۵ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان شده است . 

در ماه گذشته صندوق در سهام به دلیل رشد قیمت سهام‌بالاترین بازدهی را با ثبت رقم ۲.۶۳ درصد به خود اختصاص داده است. بعد از ان صندوق مختلط با بازدهی ۲.۳۹ در صد بوده  و در نهایت صندوق با درآمد ثابت با رقم ۱.۹۶ در صد قرار دارد. 

اما در یکسال گذشته این  این رخداد برعکس بوده است. صندوق با در آمد ثابت با بزدهی ۱۷.۳۰ درصدی در رتبه نخست ، صندوق مختلط با بازدهی ۱۴.۴۷ درصد در رتبه دوم و صندوق در سهام با بازدهی ۶.۵۶ درصد کمترین بازدهی را داشته است.

صندوقهای وابسته به بانکها در یک ماه گذشته بالاترین بازدهی را داشته اند . 

بر اساس این گزارش ، صندوق لوتوس متعلق به بانک پارسیان با بازدهی یک ماهه ۷.۴۴ درصدی در رتبه نخست در بین ۶۵ صندوق است. 

صندوق کوثر نیز با بازدهی ۳.۲۱ درصد بازدهی در ردیف بعدی صندوقهای بانکی قرار دارد و در نهایت  در رتبه بعدی صندوق  بانک انصار با بازدهی ۳.۱۴ درصدی قرار دارد.

مابقی صندوقهای بانکی در همین حدود بوده و با فاصله اندکی در رتبه های بعدی قرار می گیرند. بازهی بالا برای صندوقهای سرمایه گذاری نشان از امنیت سرمایه گذاری بالا دارد و نشان می دهد که مدیران صندوق در بهترین جای ممکن پولهای مردم را سرمایه گذاری کرده اند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: