کد خبر: ۱۱۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 27 November 2017
معاون فناوری‌ و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت نگاه منصفانه به مقوله بیت‌کوین بیان کرد که حدود یک سال است که در بستر نرم افزار بلاکچین این موضوع در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات است و هماهنگی‌های بین المللی و افزایش سواد برای این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

بانكداري ايراني -معاون فناوری‌ و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت نگاه منصفانه به مقوله بیت‌کوین بیان کرد که حدود یک سال است که در بستر نرم افزار بلاکچین این موضوع در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات است و هماهنگی‌های بین المللی و افزایش سواد برای این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

امیرحسین دوایی، معاون فناوری‌ و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات کشور، با اشاره به اهمیت مزایای استفاده از بیت کوین ها، بیان کرد: بیت کوین می‌تواند عاملی مناسب در حوزه نشر اطلاعات باشد بدین صورت که اگر کسی اطلاعات را تغییر یا دستکاری در آن کند قابل استفاده نباشد و یا اگر کاری انجام شد پول برای فرد واریز شود برای مثال بعد از انجام پروژه‌ای می‌توان در صورت تایید پروژه به صورت اتوماتیک پول برای فرد واریز شود و دیگر نیازی به تایید و مشکلات بانکی که امروزه با آن سر وکار دارید وجود نداشته باشد.

دوایی با بیان اینکه بستر بلاکچین که مبنای حرف‌های رمزنگاری شده است، می‌تواند به علم و دانش کمک کند، گفت: بستر بلاکچین ساختار زنجیره‌ای دارد که در معروف‌ترین ارز رمزنگاری شده دنیا یعنی بیت کوین استفاده می‌شود. موضوع مهم این است که بیت کوین هم اکنون در موضوعات مختلف مانند موضوعات محیط زیستی و بحران‌ها کمک می‌کند و این مساله باعث می‌شود تا زمانی که تراکنش بیت کوین بالا برود مصرف انرژی نیز افزایش پیدا می‌کند.

معاون فناوری‌ و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت نگاه منصفانه با مقوله بیت کوین ها اظهار کرد: حدود یک سال است که در بستر نرم افزار بلاکچین در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات است و هماهنگی‌های بین المللی و افزایش سواد برای این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است. حتی اگر یک نفر پیدا شود و بگوید بیت کوین عامل پولشویی است روی مردم تاثیر می‌گذارد و برای آن جبهه می‌گیرند و حتی اگر یک نفر با دید مثبت بدون در نظر گرفتن تحصیلات به آن نگاه کند مشکل‌زا است باید با دید منصفانه به مساله بیت کوین و استفاده آن در ایران نگاه کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در سال های اخیر رتبه بندی ها در دانشگاه ها بر اساس شاخص های اولیه مانند تعداد مقالات و ارجاعات بوده است گفت:  پدیده علم و دانش بر اساس اعتماد است و افزایش و کاهش داده‌ ها در خروجی موضوعات علمی مانند مقالات علمی و پایان‌نامه‌ها باعث از بین رفتن اعتماد می‌شود. هم اکنون در دنیا 30 دانشگاه اول بر اساس معیارهای نوین علمی انتخاب می‌شوند و بقیه دانشگاه‌ها بر اساس تعداد مقالات رتبه‌بندی می‌شوند که موضوع مهمی است چرا که تولید مقالات و محاسبه آن بر اساس تعداد برای رتبه‌بندی معیار درستی نیست.

وی افزود: در ایران تولید علم بر اساس مقالات باعث ارتقا و جهش کشور شد اما همین امروز افرادی که موضوع افزایش تعداد مقالات را مطرح کرده بودند به سراغ معیارهای دیگری رفتند.

بیت کوین در واقع نوعی ارز دیجیتال است که بر بستر بلاک چین ها و بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد تا بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیرقابل بازگشت را ضمن ناشناس بودن انجام دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: