کد خبر: ۱۱۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 20 November 2017
مذاکره با شرکت مرسک به منظور توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در حال انجام بود که به دلیل خریداری این شرکت توسط شاخه نفتی شرکت توتال، مذاکرات ایران با شرکت مرسک به مشکل برخورد.

بانكداري ايراني - وزیر نفت گفت:مذاکره با شرکت مرسک به منظور توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در حال انجام بود که به دلیل خریداری این شرکت توسط شاخه نفتی شرکت توتال، مذاکرات ایران با شرکت مرسک به مشکل برخورد.

به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت، در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه مطالعاتی استحصال ترکیبات سنگین +C2 خروجی پالایشگاه فجر جم در پاسخ به خبرنگار مهر در ارتباط با ارزان فروشی گاز به  شرکت IFLNG (تحت مالکیت شرکت پالایش گاز خارک و شرکت نروژی Hemla) جهت تولید گاز مایع‌شده (LNG) صادراتی، گفت: نرخ گاز صادراتی به ترکیه قیمت متفاوتی است و نمی توان آن را با سایر نرخ های صادرات مقایسه کرد.

وی اظهار کرد: از سویی دیگر کف قیمت را برای فروش گاز به شرکت نروژی، قیمت گازی قرار دادیم که به واحدهای پتروشیمی تخصیص می دهیم. این در حالی است که برای انجام این کار به طور عمومی اعلام کردیم و اگر شرکتی توانایی انجام امر مشابه این شرکت نروژی با استانداردهای مدنظر را داشت، قبول این پروژه از سوی آن بلامانع بود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت حضور شرکت مرسک در توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، اظهار کرد: مذاکره با این شرکت در حال انجام بود که به دلیل خریداری این شرکت توسط شاخه نفتی شرکت توتال، مذاکرات ایران با شرکت مرسک به مشکل برخورد؛ چرا که در این حالت شرکت فعال در توسعه هر دو سوی پارس جنوبی، یک شرکت (توتال) محسوب می شود. البته چند شرکت دیگر پیشنهاد حضور داده اند که این پیشنهادات در حال بررسی است.

زنگنه تصریح کرد: ما صادرات گاز نداریم؛ بلکه گاز را به یک واحد صنعتی می فروشیم و شرکت خریدار است که ال ان جی تولید شده را می فروشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: