کد خبر: ۱۱۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 12 November 2017
رئیس اتاق ایران با اشاره به گذر اقتصاد کشور از دومین سال پس از برجام گفت: اقتصاد کشور به غریقی شبیه است که تلاش می شود روی آب باقی بماند.
بانكداري ايراني - رئیس اتاق ایران با اشاره به گذر اقتصاد کشور از دومین سال پس از برجام گفت: اقتصاد کشور به غریقی شبیه است که تلاش می شود روی آب باقی بماند.


به گزارش میزان، غلامحسین شافعی در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه اتاق و فعالان اقتصادی متولی از بین بردن فساد نیستند اظهار کرد: این بخش می تواند راه حل های را پیشنهاد کنند و تلاش های زیادی در این زمینه در حال انجام است.

وی با اشاره به گذر اقتصاد کشور از دومین سال پس از برجام افزود: اقتصاد کشور به غریقی شبیه است که تلاش می‌شود روی آب باقی بماند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر سیاست اقتصاد مقاومتی و شراکت همگان شرایطی را ایجاد کرد که توانایی نجات غریق را در برابر موج‌های بلند بدست آورد.


شافعی افزود: سوال از جامعه دولتی و خصوصی این است که در چه بخش از جامعه دچار چالش و بحران هستیم و اهمیت این پرسش این است که قبل از هر راهکار نیازمند شناخت بحران ها و چالش ها و روند شکل گیری آنها هستیم.
 
وی ادامه داد : اگر نتوانیم این روند را درک کنیم نمی‎توانیم راهکار صحیح ارائه دهیم و ممکن است با راهکار اشتباه موجب تشدید بحران شویم.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی ایران گفت: امروز نمی‌توان توسعه یافتگی کشور را به نبود منابع مرتبط دانست بلکه حاصل عدم بکارگیری صحیح در تخصیص منابع در دسترس و ایجاد فضای سالم و به دور از رانت برای کارآفرینان و بخش‌های مولد دانست.

شافعی با بیان اینکه با اقدامات وصله پینه‌ای نمی‌توان مشکلات را رفع کرد گفت: با چنین وضعیتی همین منابع محدود هم هدر می‌رود، پول را در جایی خرج می‌کنیم که عایدی برای اقتصاد ندارد.

وی ادامه داد: رشد و توسعه پایدار ناشی از تزریق صرف پول نیست بلکه انباشت سرمایه می‌خواهد اگرچه بازدهی پایین و نبود بهره وری مشکل ساز شده و زمینه ساز رانت خواری می‌شود که مانع از عملکرد مثبت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی ایران تصریح کرد: بدون شک مسیر توسعه اقتصادی از بخش خصوصی می‌گذرد، نمی‌توان انتظار داشت که در مراکز تصمیم گیری، بخش خصوصی فقط یک یا دو رای داشته باشد.

 شافعی گفت: بخش خصوصی باید در تمام بخش‌های تصمیم‌گیری حضور داشته باشد ولی هنوز شاهد این موضوع نیستیم در حالی که بخش خصوصی جزئی از حاکمیت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: