کد خبر: ۱۱۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
بانكداري ايراني - آخرین وضعیت نماد معاملاتی بانک‌ها در بازار سهام نشان می‌دهد، ۱۱ نماد بانکی در فرابورس و ۸ نماد دیگر در بورس متوقف هستند و تنها ۳ نماد بانکی در این ۲ بازار اجازه معامله دارند.
بانكداري ايراني - آخرین وضعیت نماد معاملاتی بانک‌ها در بازار سهام نشان می‌دهد، ۱۱ نماد بانکی در فرابورس و ۸ نماد دیگر در بورس متوقف هستند و تنها ۳ نماد بانکی در این ۲ بازار اجازه معامله دارند.

در حال حاضر در بورس ۸ نماد «بانک صادرات، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، سینا، کارآفرین و اقتصاد نوین» متوقف است و نماد بانک صادرات به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه از ۲۹ تیر ۹۵ عنوان طولانی ترین توقف نماد را از آن خود کرده است.

افزون بر این، نماد بانک پارسیان با توقف از ۱۵ آبان ۹۵ و بانک پاسارگاد با توقف از ۲ آذر ۹۵ به علت شفاف سازی، در رده های دوم و سوم طولانی ترین توقف معاملاتی گروه بانکی های بورس را در اختیار دارند که تا به امروز اتفاق تازه تری برای آنها رخ نداده است.

در مقابل بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر تنها خرید و فروش سهام ۲ نماد بانک های «ملت و انصار» در معاملات بورس مجاز است و سهامداران  این دو بانک می تواند به راحتی به خرید و فروش سهام خود در بازار سهام اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، اوضاع توقف نماد بانکی ها در فرابورس نیز حاکی است در حال حاضر نماد ۱۱ بانک در این بازار متوقف است که نماد بانک ایران زمین با توقف ۳۰ ماهه از ۲۸ اردیبهشت ۹۴ عنوان طولانی ترین توقف را از آن خود کرده است.

در عین حال ۵ نماد بانکی دیگر «سرمایه، دی، شهر، گردشکری و رسالت» از سال ۹۵ معامله سهام آن ها در فرابورس متوقف شده که دلایلی همانند «عدم دریافت اطلاعات، برگزاری مجمع و شفاف سازی» علت این اتفاق بوده است.

گفتنی است، وضعیت سایر نمادهای متوقف شده بانک ها در فرابورس نشان می دهد که ۵ نماد بانک های «خاورمیانه، سامان، قوامین، آینده و موسسه اعتباری ملل» نیز از ابتدای سال جاری به دلیل «برگزاری مجمع و ارائه صورت های مالی» متوقف شده که تا اصلاح نشدن این موارد، گشایش نماد برای این شرکت ها صورت نمی گیرد.

لازم به ذکر است که در بین نمادهای بانکی بازار فرابورس تنها نماد معاملاتی بانک حکمت ایرانیان باز است و داد و ستد سهام از سوی سهامداران در این نماد صورت می گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: