کد خبر: ۱۱۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
بانكداري ايراني -بانک کارآفرین برای مهر ماه سال جاری اعلام کرده است که 17هزار و154 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده و از محل این تسهیلات پرداختی بیش از 2 هزار و 64 میلیارد ریال درآمد عایدش شده است .
بانكداري ايراني -  بانک کارآفرین که در سال 95  بطور مرتب و ماهیانه گزارش عملکرد 30 روزه خود را منتشر می کرد،  طی ماههای نخست سال 96  این گزارش را منتشر نکرد که این مساله می تواند به دلیل برگزاری مجمع و تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای  جدید حسابداری و سازمان حسابرسی رخ داده باشد زیرا از مهر ماه سال جاری مجددا انتشار این گزارش ماهیانه  را از سر گرفته و به سرمایه گذاران خود اطلاع رسانی کرده است .

به گزارش بانكداري ايراني ، گزارش های  ماهیانه که به درخواست سازمان بورس تهیه می شود، در خصوص بانکها موید این نکته است که یک بانک در سی روز کاری  به چه میزان سپرده و  منابع جذب کرده و از محل آن به چه میزان سود به مشتریان خود پرداخت کرده است و در مقابل تسهیلات اعطایی همان دوره  چقدر بوده و میزان درآمد بانک از محل این تسهیلات  چه میزان بوده است . 

بر این اساس ، بانک  کارآفرین برای  مهر ماه سال جاری اعلام کرده است که  17هزار و154 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان  خود پرداخت کرده و از محل این تسهیلات پرداختی بیش از 2 هزار و 64 میلیارد ریال درآمد عایدش شده است . 

همچنین،  در 7 ماه نخست سال جاری 104 هزار و 878 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این میزان تهسیلات عطایی حدود 10 هزار و 542 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. بالاترین میزان تسهیلات اعطایی به سرفصل  مشارکت مدنی اختصاص داشته و بالغ بر 93 هزار میلیارد ریال بوده است. 

در مقابل این بانک طی 7 ماه نخست سال جاری،  حدود 128 هزار و 556 میلیارد ریال سپرده جذب کرده که برای این میزان سپرده جمع آوری شده 10 هزار و 105 میلیارد ریال سود به مشتریان خود پرداخت کرده است .  در مهرماه نیز میزان ورود و خروج سپرده بالغ بر 292 هزار میلیارد ریال بوده است که شامل سپرده های قرض الحسنه جاری ، کوتاه مدت و بلند مدت یکساله  می ش
ود . 
شایان ذکر است که بانک در گزارش  شش ماه  خود نیز اعلام کرده  بود که جمع درآمد از محل مشاع و غیر مشاع به رقم یک هزار و 903  میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه در سال  گذشته  با رقم 2هزار و 133 میلیارد کاهش حدود 10 درصدی را تجربه کرده است . 

در مقابل هزینه های بانک  با رشد 16 درصدی روربرو شده و در سرفصل های هزینه  اداری و عمومی ، مطالبات مشکوک الوصول رشد داشته که می تواند در شش ماهه دوم ان راجبران کند و چنانچه این سیر صعودی هزینه ها ادامه داشته باشد برای شرکت که طی شش ماه تنها توانست 7 درصد پوشش سود داشته باشد کمی نگران کننده خواهد بود .

نکته جالب توجه در گزارشات شش ماهه اینکه این بانک نیز همانند دیگر بانکهای ایرانی در شش ماهه نخست سال در سرفصل نتیجه مبادلات ارزی رشد چشمگیری را تجربه کرده و توانست با عملکرد 166  میلیاردی  72 درصد از مبلغ پیش بینی سالیانه 230 میلیارد ریالی را پوشش دهد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: