کد خبر: ۱۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
رئیس سازمان ملی بهره‌وری از اجرای مرحله دوم طرح سنجش بهره‌وری در نظام بانکی از ابتدای زمستان امسال خبر داد.
بانكداري ايراني -رئیس سازمان ملی بهره‌وری از اجرای مرحله دوم طرح سنجش بهره‌وری در نظام بانکی از ابتدای زمستان امسال خبر داد.

 رویا طباطبایی یزدی در گفت‌وگو با «ایبِنا» درباره وضعیت سنجش بهره‌وری در نظام بانکی، با بیان اینکه اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره‌وری در ۱۰ بنگاه اقتصادی یکی از طرح‌های ستاد فرماندهی اقتصادی است، گفت: البته با توجه به محدودیت‌ها، این امکان وجود داشت که در مدت زمان تعیین شده نتوان این طرح را در بنگاه‌ها اجرایی کرد.

طباطبایی گفت: در همین راستا پروژه چرخه مدیریت بهره‌وری در بانک پاسارگاد  در حال اجرا است اما برای اجرای کار عمیق و درست، نیاز به زمان داریم، بنابراین این امکان وجود دارد که اجرای این طرح در فاز اول که پایان آن آذرماه است به پایان نرسد، البته این مشکل برای سایر بنگاه‌ها نیز وجود دارد.رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه، سنجش بهره‌وری در حوزه‌های بانکی بسیار پیچیده است، ادامه داد: برخی از بانک‌ها همانند بانک پاسارگاد بسیاری از زمینه‌های بهره‌وری در بانک را اجرایی کرده‌اند، اما با این حال انجام کار جدید برای آنها باز هم دارای مشکلاتی است.طباطبایی ادامه داد: بانک پاسارگاد علاقه‌مند است در بخش تسهیلات غیر‌جاری (سوخت شده و مشکوک‌الوصول) اقداماتی انجام شود و این امر با مشاوره سازمان بهره‌وری که همان دانشگاه امیرکبیر است، در حال انجام است.

او با ابراز رضایت نسبت به انجام سنجش بهره‌وری در نظام بانکی، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم چرخه مدیریت بهره‌وری را در یک شعبه و یا بانک خاص اجرایی کنیم.طباطبایی درباره شاخص‌های بهره‌وری در نظام بانکی گفت: هدف ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی است اما در بخش معوقات بانکی نیز مواردی در نظر گرفته شده است. اگر دانشگاه صنعتی شریف بتواند راهکار خاصی در این زمینه پیدا کند، دستاوردها در این حوزه افزایش می‌یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: