کد خبر: ۱۱۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 27 October 2017
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تلاش و خلاقیت مدیران و کارکنان امور بانکی سبب شد تا صنعت بانکداری ایران با وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌ها سربلند بیرون آید.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تلاش و خلاقیت مدیران و کارکنان امور بانکی سبب شد تا صنعت بانکداری ایران با وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌ها سربلند بیرون آید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدفرید موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اختتامیه سومین نمایشگاه تراکنش ایران اظهار داشت برگزاری این نمایشگاه کارگاه های آموزشی و نشست‌های تخصصی اقدام خوبی بود که انجام شد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه دکتر عارف نیز به این مراسم دعوت شده بود و قرار بود که حاضر شوند بیان کرد : آقای عارف به دلیل حضور در جلسه دیگر نتوانستند به اینجا بیایند و عذرخواهی خواهی کردند و من سلام ایشان را ابلاغ می کند.

موسوی در اختتامیه سومین نمایشگاه تراکنش ایران
وی با بیان اینکه صنعت بانکداری در جهان در سال های اخیر با دو تحول عمده مواجه بود افزود: بعد از بحران مالی اخیر بین الملل استاندارد ها تغییر کرده و پیشرفت هایی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شده است که تحولهای مزبور به صنعت بانکداری و مدیران فشار مضاعفی را آورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در کشور ما علاوه بر این تحولات،  شبکه بانکی تحت تاثیر محدودیتهای دیگر مالی منتج از برخی فشارهای سیاسی بین المللی نیز قرار داشت و فشارهایی را به صنعت بانکداری کشور تحمیل کرد ادامه داد: خلاقیت و تلاش مدیران و کارکنان امور بانکی و مالی سبب شد تا از این شرایط صنعت بانکداری ایران سربلند بیرون آید و من از مدیران کارگزاران و کارکنان شبکه بانکی تشکر می‌کنم.

موسوی با بیان اینکه اگر این اراده نبود این میزان از تراکنش ها را با وجود تحریم‌ها شاهد نبودیم متذکر شد : همزمان با سایر کشورها در ایران نیز در حوزه فین تک توسعه خوبی را شاهد بودیم و ظرفیت های خاص کشور این انتظار را ایجاد می‌کرد که شاهد چنین پیشرفت‌هایی باشیم اما با توجه به اینکه ریل‌گذاری خوبی نشده ، شاهد هستیم که دستگاه هایی که مسئولیت نظارت بر حوزه مالی را دارند با برداشت های شخصی موانعی را در این حوزه برای فعالان ایجاد می کنند و خلاقیت هایی که میتوانند در اقتصاد تحول آفرین باشند با چالش های جدی مواجه میشوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی در حال پخت و پز قانون بانک مرکزی و قانون عملیات بانکداری هستند گفت: ما می‌توانیم در بحث فین تک ها در کنار شما ریل گذاری برای این حوزه را انجام دهیم اعلام می‌کنم مجلس برای قانون‌گذاری در این مسیر اراده لازم را دارد و اگر برای این پویایی به درستی ریل‌گذاری نکنیم این فرصت تبدیل به تهدید می شود.

موسوی با بیان اینکه امروز مرکز فابا می‌تواند در این حوزه نقش خوبی داشته باشد اظهار داشت : نیاز است برای فین تکها همکاری خوبی داشته باشیم تا به صورت صحیح قانونگذاری مربوط انجام شود.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمتر شاهد محدودیت برای فعالان استارتاپ ها باشیم بیان کرد : در حوزه تامین منابع مالی جمعی هم که در بسیاری از کشورها قوانین برای ساماندهی امر داشتند، هنوز در ایران قوانین مناسب را نداریم و این موضوع نگرانی را برای کاربران و مشتریان از یک سو و ایده پردازان و فعالان امر از سوی دیگر ایجاد می کند.

موسوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : امیدواریم سال‌های آینده به صورت بین‌المللی و با حضور کشورهای خارجی نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شود و حاضران از پیشرفت‌های یکدیگر مطلع شوند./
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: