کد خبر: ۱۱۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 19 October 2017
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، سازمان میراث فرهنگی را مسئول تعیین ضوابط ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر قم معرفی کرد.
مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ضوابط ساخت و ساز در بافت تاریخی قم
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این شورا در نامه ای به استاندار قم، ضمن اعلام جزئیات تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری، دو مصوبه این شورا در باره بافت فرسوده شهر قم را ابلاغ کرد.

محمدسعید ایزدی دبیر شورای‌ عالی شهرسازی ‌و ‌معماری ایران در این نامه، تاکید کرده است که این شورا با افزایش محدوده بافت فرسوده شهر قم از هزار و 86 هکتار فعلی به هزار و 75 هکتار موافقت کرده است.

بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، «با کنترل و تایید دبیرخانه شورای ‌عالی، فصل مشترک مربوط به لایه‌های سه‌گانه ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی به عنوان محدوده بافت فرسوده شهر قم باید ابلاغ شود.»

همچنین « با توجه به ابلاغ بافت تاریخی شهر قم، محدوده مذکور به طور کامل از حوزه شمول ضوابط بافت فرسوده مستثنی و ضوابط ساخت و ساز در آنها مقید به ضوابط سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شود.»

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم پیشتر اعلام کرد که از مجموع 12 هزار هکتار محدوده شهری استان قم چهار هزار هکتار را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی بر این باور است که قم از نظر تراکم جمعیت در بین کلان ‌شهرهای کشور در رتبه نخست قرار دارد که نیازمند برنامه ‌ریزی اصولی برای رفع مشکلات ناشی از آن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: