کد خبر: ۱۱۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 19 October 2017
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تراز ارزی صنعت گردشگری کشور حدود چهار میلیارد دلار منفی است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان اظهار داشت: تدوین سند گرشگری استان کرمان را می‌توان در قالب سند چشم‌انداز برنامه پنج ساله گردشگری استان تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه لازم است در سند گردشگری استان کرمان برش‌های دستگاهی هم دیده شود، عنوان کرد: باید از ظرفیت حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در راستای توسعه اقتصادی کشور بهره ببریم.

پورابراهیمی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری پایین است اما بیشترین حجم اشتغال را می‌توان در حوزه گردشگری با حجم زیاد ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هفته آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس را با میراث فرهنگی خواهیم داشت، عنوان کرد: در این جلسه به بررسی احکام و بندهای حوزه گردشگری و آمادگی برای تدوین قانون نظام جامع اقتصاد گردشگری پرداخته خواهد شد.

پورابراهیمی بیان کرد:  دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری هم می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه قوانین و مقررات گردشگری ارائه دهند تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه برش اقتصادی که اساسی‌ترین بخش حوزه گردشگری است تاکنون در کشور مغفول مانده است، افزود: تراز ارزی صنعت گردشگری کشور حدود چهار میلیارد دلار منفی است و مقایسه تراز استان کرمان با کشور می‌تواند مبنایی برای فعالیت‌های ما باشد.

وی بیان داشت:  تراز بازرگانی کشور نیز سه میلیارد دلار منفی است و قیمت پسته طی چند روز گذشته تا ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است و به نظر می‌رسد عقبه جریان مافیایی به این موضوع ورود کرده و به یک دغدغه برای کشاورزان و صادرات بدل شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: