کد خبر: ۱۱۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 19 October 2017
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: مافیای خودرو مانع فعالیت شرکت رنو فرانسه در استان مرکزی و شهرستان ساوه شده است.
 بانكداري ايراني - رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: مافیای خودرو مانع فعالیت شرکت رنو فرانسه در استان مرکزی و شهرستان ساوه شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا منصوری در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی با اشاره به همفکری مجمع نمایندگان استان مرکزی در انتخاب استاندار تصریح کرد: عملکرد قابل قبول آقازاده باعث انتخاب وی به عنوان استاندار مرکزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا مودت و همفکری‌ در انتخاب می‌تواند تاثیر مثبتی در توسعه و رشد استان مرکزی داشته باشد، افزود: استان مرکزی استان نمونه‌ای از نظر سازمان بازرسی کشور و دستگاه قضا کشور است، اما نباید پشت پرده‌ای وجود داشته باشد و با درج مطالب موهن و غیرواقعی عده‌ای در صدد تخریب مسئولان استان برآیند که در همین راستا مجمع نمایندگان استان مرکزی به منظور رسیدگی به وضعیت اعلام شکایت کرده‌اند.

منصوری با بیان اینکه به اینکه ۹۰ درصد بودجه استان مرکزی از محل صنعت تامین می‌شود، به رنو به عنوان یکی از بزرگترین قراردادهای سرمایه گذاری خارجی در کشور اشاره و تصریح کرد: فعالیت این پروژه بودجه استان مرکزی را دوبرابر می‌کند، اما مافیای خودرو باعث شده است که اجرای این پروژه در استان مرکزی با مشکلات روبرو شود و قطعا در اولین جلسه مجلس کلیه موارد پشت پرده را بیان می‌کنم.

وی عنوان کرد: باید مشخص شود که چه دست‌هایی در کار است که اجازه نمی‌دهد این پروژه در استان مرکزی اجرایی شود، حضور شرکت رنو فرانسه در ایران و سرمایه گذاری آن در استان مرکزی حاصل یک سال مذاکره بوده است که به دلیل برخی کارشکنی‌ها نهایتا رییس جمهور به موضوع قرارداد ورود پیدا کرد و با دستور شخص ریاست جمهوری قرارداد دو ماهه ای به امضا رسیده است، اما مدیرعامل شرکت خودروساز مربوطه در ایران صراحتا به فرانسوی ها گفت که اجازه نخواهم داد در ایران سرمایه گذاری کنند.

منصوری با بیان اینکه بعد از دو ماه یکشنبه هفته جاری قرارداد در مرحله پایان بود که با حضور دکتر واعظی مسئول دفتر رییس جمهور و وزیر صنعت قرارداد یک هفته تمدید شد، بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه قضا در این حوزه ورود کند، یک کارخانه ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و مدیریت فعلی آن حاضر نیست کارخانه را رها کند و در اختیار کسی قرار دهد که ۶۰۰۰ شغل می‌تواند ایجاد کند، ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند در حوزه قطعه‌سازی شاغل شوند و ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور به همراه دارد. آنها مانع اجرای این پروژه شده اند و باید به وضعیت موجود رسیدگی درست و موثر شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خواستار همکاری شرکت رنو با بخش خصوصی است، اظهار کرد: این شرایط اطمینان فرانسوی‌ها را تحت الشعاع قرار داده و امید است استاندار مرکزی و شخص وزیر کشور حامل پیام و درخواست ما برای دکتر روحانی باشند تا وضعیت این شرایط به سرعت روشن شود.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی با تاکید بر اینکه هنوز فرصت باقیست و می توان مسائل موجود را پیگیری کرد، افزود: اجازه نمی‌دهیم حقی از استان خارج شود و به صورت ویژه در مقابل افرادی که در راستای منافع شخصی خود تصمیم می‌گیرند هستیم.

وی اضافه کرد: باید میزان بدهی این خودروساز بررسی شود، این پروژه بودجه تک تک شهر و روستاهای استان مرکزی را دو برابر می‌کند.

منصوری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برکات تحریم این بود که در آن شرایط با فساد مقابله بیشتری صورت گرفت، در استان مرکزی نیز که یک استان پیشرو در مقابله با فساد است و در این زمینه عملکرد خوبی داشته باید مقابل اینگونه کارشکنی ها گرفته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: