کد خبر: ۱۱۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 18 October 2017
در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته پنجمین عرضه اولیه سال ۱۳۹۶ در بورس تهران انجام شد، امروز دماسنج بازار سرمایه پس از فراز و فرودهایی در نهایت ۱۰۸ واحد رشد کرد.
در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته پنجمین عرضه اولیه سال ۱۳۹۶ در بورس تهران انجام شد، امروز دماسنج بازار سرمایه پس از فراز و فرودهایی در نهایت ۱۰۸ واحد رشد کرد.

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۸ واحد رشد کرد و به عدد ۱۸۵ هزار و ۷۶۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۴۲ واحد کاهش در تراز ۱۷ هزار و ۵۰۳ نشست.

شاخص آزاد شناور نیز در معاملات امروز با رشد ۱۰۰ واحدی مواجه شد و به رقم ۹۲ هزار و ۸۳۳ رسید. شاخص بازار اول ۱۷۱ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم با افت ۲۶۳ واحدی همراه شد.

در داد و ستدهای امروز تالار شیشه‌ای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران هر یک به ترتیب ۷۵، ۴۸ و ۴۴ واحد تاثیر افزاینده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران به ترتیب با ۶۲، ۹ و ۸ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بورس تهران عرضه اولیه شد. کف قیمت این سهم برای عرضه به روش ثبت سفارش ۱۷۴ تومان و سقف قیمت آن ۱۷۶ تومان بود. امروز تعداد ۳۵۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام این شرکت عرضه شد و در پروسه کشف قیمت هر سهم ۱۷۶ تومان ارزش‌گذاری شد. آن طور که اعلام شده این شرکت در ماه‌های آینده قرار است ۵ درصد دیگر از سهام خود را در بورس عرضه کند.  

امروز در گروه فلزات اساسی روند قیمت سهم‌ها کمتر از دو درصد به سمت بالا یا پایین نوسان داشت. در این گروه بیش از ۷۸ میلیون سهم به ارزش حدودا ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در ۶۵۴۳ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای بیش از ۴۲ میلیون سهم به ارزش حدودا ۱۶ میلیارد تومان در ۴۶۹۰ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه تمام سهم‌ها به صورت یکدست روند افزایشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات قیمت عمده سهم ها روند کاهشی را از سر گرفتند. در این گروه حدود ۷۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان در ۹۳۲۱ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

فولاد کاوه جنوب کیش بیشترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد به طوری که حجم معاملات این سهم به رقم بیش از ۳۶۰ میلیون سهم و ارزش معاملات آن به بیش از ۶۳ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۶۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۲۱۰ هزار و ۴۶۹ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۰.۸ واحد افت کرد و به رقم ۹۲۸.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۱۸ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۰ هزار و ۱۴۳ نوبت داد و ستد بود.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: