کد خبر: ۱۱۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 21 October 2017
بانكداري ايراني -یکی از بزرگترین مشکل شهروندان ایرانی و مشتریان بانک های متعدد ، داشتن انواع کارتهای اعتباری و عابربانک است . هر بانکی در ایران به سلیقه خود اقدام به انتشار کارت دریافت و پرداخت یا همان عابر بانک کرده و به متشریان خود ارائه می کند .
بانكداري ايراني -یکی از بزرگترین مشکل  شهروندان ایرانی و مشتریان بانک های متعدد ، داشتن انواع کارتهای اعتباری  و عابربانک  است . هر بانکی در ایران به سلیقه خود اقدام به انتشار کارت  دریافت و پرداخت یا همان عابر بانک کرده و به مشتریان خود ارائه می کند این در حالی است که در دیگر کشورها رویه به گونه ای دیگر است و شهروندان از یک یا نهایتا دو کارت استفاده کرده که در تمامی بانکهای داخلی و حتی جهانی نیز  کاربرد دارد البته آنها چندگام جلوتر رفته و در حال حذف کارتهای اعتباری هستند  و با استفاده از فناوری های جدید برای تسهیل امور مردم اقدامات بزرگی را انجام داده اند .

 اما در ایران شاهد این اتفاق نیستیم و  شهروندان هرروز باید انبوهی از کارتها را با خود حمل کنند.  در واقع در ایران حدود 30 بانک فعال  موسسه اعتباری مجاز وجود دارند که هرکدام  دارای کارت مخصوص به خود و هستند حال تصور کنید که یک بازرگان  فعالی که  با  اغلب بانکها تعامل دارد باید هر روز چندین کارت را با خود حمل کند  ( که البته در عمل نیز  هرروز شاهد این قضیه هستیم)  

به گزارش بانكداري ايراني  ،  برای  حذف این رویه غلط  ،  یک شرکت  بزرگ ایرانی ، چندی پیش ،  در این  حوزه اقدام به راه اندازی و توسعه طرحی کرده تا   این بار سنگین را از دوش شهروندان ایرانی  بردارد . این شرکت  همگام با فناوری های روز دنیا  یک گام به پیش نهاده و با حذف کارت های اعتباری، دریافت و  پرداخت الکترونیکی  را در ایران با روشهای روز دنیا  تطبیق داده است .
 
شرکت پرداخت الکترونیک سداد یکی از  از 12 شرکت پذیرفته  شده دارای مجوز شاپرک است که بر سه حوزه اصلی پرداخت الکترونیکی ، تولید نرم افزار های پرداخت و پشتیبانی ابزارهای پرداخت تمرکز دارد .  این شرکت سعی کرده است با  توسعه فناوری  ان اف سی در ایران مشکل بزرگ شهروندان ایرانی را حل کند .  

 شرکت سداد   که با هدف ارائه خدمات در حوزه پرداخت الکترونیکی در تیرماه 1393 فعالیت خود را به شکل مستقل از شرکت داده ورزی سداد آغاز کرده  با  دارا بودن 650 هزار درستگاه کارتخوان در سراسر کشور وگستردگی پایانه ها در مناطق مختلف ،  سعی کرده است   تا این  تکنولوژی را تاکنون روی  150 هزار دستگاه کارتخوان این سیستم را نصب کند.  این طرح به دلیل دارا بودن امنیت و سرعت بالا  در حال حاضر در حال فراگیر شدن بوده و شهروندان ایرانی  مصرف کننده این طرح در حال افزایش روزافزون هستند .

گفتنی است که شرکت شرکت سداد با ایجاد راهکارهای خلاق در حوزه  پرداخت الکترونیکی برای کمک به  مدیریت  کسب و کارهای کوچک و متوسط ، تولید نرم افزار های پرداخت و پشتیبانی ابزارهای پرداخت با بهره گیری از کاربردهای روز فناوری اطلاعات  توانسته در مدت کوتاهی (عمر سه ساله خود ) به دستاوردهای مهمی چون اجرای طرح های زیر ساختی و طراحی و پیاده سازی سامانه های امنیتی نائل شده و خود را به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات الکترونیکی در ایران معرفی کند. 

 NFC)near field communication) 
نوعی وسیله ارتباط بی سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله کوتاه چند سانتی متری کاربرد دارد .   این فناوری   یک ارتباط رمز گزاری شده بی سیم با برد کوتاه ساتیمتری و کمتر است که  قادر است  با کارتهای هوشمند ارتباط برقرار کند .  این سیستم در در گوشی های تلفن همراه طراحی شده  و کاملا بلوتوث و وای فای هماهنگی دارد .  قابلیت استفاده به جای کارت های اعتباری  برای عملیات دریافت و پرداخت را داراست . 

این روش های پرداخت فقط به دادوستدهای کلان نبوده و حتی پرداخت های خرد را که در تعریف به معاملات زیر 500 هزار ریال می گویند را نیز  شامل می شود و شهروندان برای کلیه دادوستد های خود می توانند از  این فن اوری استفاده کنند . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: