کد خبر: ۱۱۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 12 October 2017
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: براساس برآورد گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) ایران از نظر برخورداری از ظرفیت اکتشافی، پس از عراق و روسیه در رتبه سوم جهان قرار دارد.
  بانكداري ايراني - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: براساس برآورد گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) ایران از نظر برخورداری از ظرفیت اکتشافی، پس از عراق و روسیه در رتبه سوم جهان قرار دارد.

به گزارش  ایرنا از وزارت نفت، سیدصالح هندی اضافه کرد: اگرچه مصرف نفت در جهان رو به کاهش و مصرف گاز رو به افزایش است، اما در مجموع در آینده، تقاضای نفت و گاز بر عرضه آن پیشی می‎گیرد و وظیفه تولیدکنندگان نفت و گاز است که در مسیر رفع این دغدغه گام بردارند و امنیت انرژی را تضمین کنند. 

وی به ظرفیت خوب ذخایر نفت و گاز در جنوب غرب ایران اشاره کرد و گفت: همچنین ظرفیت‎های هیدروکربوری در کپه‎داغ (شمال شرق) و مقدار کمی هم در شمال غرب کشور وجود دارد.
هندی، با یادآوری این‎که ظرفیت‌های هیدروکربوری ایران محدود به ذخایر متعارف نیست و در حوزه شیل‎های گازی و نفتی هم پتانسیل خوبی در کشور وجود دارد، افزود: البته ذخایر نامتعارف اکنون در اولویت ما نیست اما اگر زمانی شرایط برای برداشت از این ذخایر فراهم باشد، ایران در این زمینه نیز قابلیت‎های زیادی دارد. 

وی با بیان این‎که از بین 14 بلوک اکتشافی تعریف شده، کار 10 بلوک به پایان رسیده است، ادامه داد: با جذب 1.2 میلیارد دلار سرمایه توانسته‎ایم 1.6 میلیارد بشکه نفت و 16.6 تی.سی.اف گاز به ذخایر درجای نفت و گاز کشور اضافه کنیم. 
هندی با اشاره به تعریف 14 بلوک جدید اکتشافی، ابراز امیدواری کرد که مناقصه های مربوط به این بلوک‎ها نیز به ترتیب برگزار شود. 

وی گفت: علاوه بر این، مطالعات مشترکی با شرکت‌های خارجی در حوزه اکتشاف در دستور کار داریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: