کد خبر: ۱۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 07 October 2017
بانک تجارت ، بانکی با وضعیتی رو به رشد
بانكداري ايراني - بانک تجارت یکی از بانکهایی است که صاحبان اصلی آن سهامداران عدالت هستند. این بانک بزرگ بورسی توانسته با وجود محاسبه ذخایر مربوطه وضعیت بهتری نسبت به قبل ایجاد کند.
 بانكداري ايراني -بانک تجارت یکی از بانکهایی است که صاحبان اصلی آن سهامداران عدالت هستند. این بانک بزرگ بورسی که در  حال حاضر نماد آن متوقف  است در ماههای اخیر گزارشات دوره ای خود را  با استانداردهای جدید سازمان های بالادستی منتشر می کند و توانسته با وجود محاسبه  ذخایر مربوطه وضعیت بهتری نسبت به قبل ایجاد کند.

به گزارش  بانكداري ايراني ، این بانک 45 هزار و 700میلیاردی با  دارا بودن 45 میلیارد و 700 میلیون سهم و داشتن 7میلیارد و 800 میلیون سهام شناور یکی از بزرگترین شرکتهای بورسی است . که در پورتفوی سهامداران عدالت نیز قرار دارد. 

زیر مجموعه های بانک نیز در  یک سال گذشته سودآوری خوبی داشتند تا جایی که صندوق سرمایه گذاری بانک تجارت در سال مالی منتهی به تیر 1396 اعلام کرده است که  هفت  میلیارد ریال رسیده است همچنین  سود فروش اوراق این بانک با رشد 8 درصدی به پنج میلیارد  ریال رسیده است . 

بر اساس این گزارش ،  بانک تجارت  در سال 95 توانست مطالبات خود از بانکهای دیگر را به اندازه 54 درصد کاهش داده  و از رقم  21هزار و 629 میلیارد ریال به نه هزار و 952 میلیارد ریال برساند . 

همچنین سپرده سرمایه گذاری بلند مدت بانک که از مهمترین مسیر جذب منابع برای بانکهاست  نیز با رشد 25 درصدی وبرو شده و از  سپرده 611 هزار میلیارد ریال به  766 هزار و 196 میلیارد ریال رسید . سایر سپرده ها نیز با جهش 28 درصدی از رقم 29 هزار میلیارد  ریال به 37 هزار و 420میلیارد ریال رسید . 

درآمدهای بانک در بخش مشاع نیز  به واسطه سود از محل تسهیلات اعطایی با رشد 25 درصدی از  رقم 131 هزار میلیارد ریال به 164 هزار و 746 میلیارد ریال رسید . 

به گزارش بانکداری ایرانی ، جمع درآمدهای بانک در یکسال گذشته با رشد 41 درصدی مواجه شده و از رقم 37 هزار میلیاردی به 52 هزار میلیارد ریال رسید .

در مقابل هزینه مالی شرکت  با کاهش 8 درصدی به مبلغ 6هزار و 356 میلیارد ریال رسید . 

سود انباشته  ابتدای دوره شرکت در یک سال گذشته با رشد 695 درصدی  از مبلغ ناچیز 56 میلیاردی به رقم 4هزار   و 466 میلیارد ریال رسید .

با توجه به عملکرد بانک در حوزه های درآمد زایی ، سود اول دوره و کاهش مطالبات این امیدواری وجود دارد که در سال 96 برخلاف پیش بینی ها موفق تر از گذشته بوده و بتواند  فرآیند رو به رشدی را تجربه کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: