کد خبر: ۱۱۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 05 October 2017
رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با ورود پشتیبانی امور دام و خرید مرغ از مرغداران انتظار می‌رود که در روزهای آینده وضعیت قیمت مرغ در بازار بهبود یابد.
 بانكداري ايرانيرییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با ورود پشتیبانی امور دام و خرید مرغ از مرغداران انتظار می‌رود که در روزهای آینده وضعیت قیمت مرغ در بازار بهبود یابد.

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با وجود افزایش تقاضای مصرف در ایام سوگواری ماه محرم، بازار مرغ از رکود نسبی برخوردار است، اظهار کرد: قیمت نقدی مرغ زنده 4 هزار و 100 تا 4 هزار و 200 ، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 5 هزار و 500 و غرفه های سطح شهر 6 هزار و 380 تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران با زیان 800 تا هزار تومانی در هر کیلو مرغ روبرو هستند، افزود: با ورود پشتیبانی امور دام و خرید مرغ از مرغداران انتظار می‌رود که در روزهای آینده وضعیت قیمت مرغ در بازار بهبود یابد.

یوسفی با بیان اینکه نرخ مرغ تابع عرضه و تقاضا در بازار است، گفت: ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو مرغ، نرخ 7 هزار و 800 تومان را تعیین کردند که با وجود افزایش هزینه ها این نرخ منطقی نیست.

به گفته وی با احتساب نرخ تورم و نهاده ها قیمت منطقی هر کیلو مرغ برای مصرف کننده 8 هزار و 500 تومان است.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت جوجه ، دستورالعمل های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه سامانه حداکثر وزن مرغ زنده از 2.500 و مرغ آماده به طبخ یک کیلو و 800 تا دو کیلو 200 گرم  نباید بیشتر باشد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: