کد خبر: ۱۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 03 October 2017
کارشناس مدیریت سامانه الکترونیک سازمان دامپزشکی کشور گفت: افزایش ضریب امنیت مواد غذایی و مبارزه با بحث قاچاق به ویژه در زمینه محموله های دامی و افزایش آن با توجه به تعرفه های بالا از نمونه اهداف برنامه سامانه جاده‌ای رهگیر فرآورده‌های دامی است.
 بانكداري ايراني کارشناس مدیریت سامانه الکترونیک سازمان دامپزشکی کشور گفت: افزایش ضریب امنیت مواد غذایی و مبارزه با بحث قاچاق به ویژه در زمینه محموله های دامی و افزایش آن با توجه به تعرفه های بالا از نمونه اهداف برنامه سامانه جاده‌ای رهگیر فرآورده‌های دامی است.


به گزارش  میزان، محمدرضا سالاری در خصوص ویژگی و کارکردهای سامانه جاده‌ای رهگیر فرآورده‌های دامی گفت:سازمان دامپزشکی کشور در راستای اهداف تعیین شده خود از سال 1387 سامانه قرنطینه و امنیت زیستی راه اندازی کرد تا بر روی صادرات، واردات، ترانزیت و حمل و نقل کشور کار کنترلی صورت گیرد.

وی افزود: محموله‌هایی که سازمان دامپزشکی بر روی آن نظارت دارد شامل دام زنده، فرآورده های خام دامی، خوراک دام، دارو، واکسن، آبزیان و طیور است.

سالاری عنوان کرد: در این سامانه افراد و شرکت‌های خصوصی ثبت نام کرده و عضو می‌شوند و در کنار آن کلیه خودروهایی که در سطح کشور کار حمل و نقل کالاهای مرتبط با دامپزشکی را انجام می‌دهند در این سامانه ثبت نام شده و کد رهگیری مجزا به آنها اختصاص می‌یابد.

کارشناس مدیریت سامانه الکترونیک سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: کد دریافتی به رانندگان قابل ردیابی است که امکان سنجش خودروها، منطقه حرکت و محموله آنها داده می‌شود و در حال حاضر یک صد هزار خودرو در سامانه ثبت نام شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از سال 1393 و در راستای مبارزه با قاچاق کالا با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تفاهم نامه‌ای فی ما بین سازمان راهداری جاده‌ای و سازمان دامپزشکی امضا شد که در راستا این تفاهم نامه کلیه خودروهایی که قصد جا به جایی فرآورده خام دامی، طیور و واکسن را دارند قبل از دریافت بارنامه از طریق سیستم‌های الکترونیک، خودروها از سازمان دامپزشکی استعلام شوند که آیا محموله آنها بهداشتی و از سلامت کافی برخوردار است یا خیر، که پس از دریافت صلاحیت اجازه حمل بار به شرکت مربوطه داده می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: از سال 1394 که این پروژه آغاز و به اجرا درآمد کلیه اقلام مرتبط با سازمان دامپزشکی تحت پوشش قرار گرفت و در ابتدا امسال نیز حمل و نقل به صورت مانیتور برای سازمان دامپزشکی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفت.

کارشناس مدیریت سامانه الکترونیک سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در شرایط فعلی در 400 نقطه کشور شبکه دامپزشکی حضور دارند کنترل حمل و نقل صورت می گیرد.

وی در خصوص پوشش این پروژه در جاده های کشور گفت: این طرح از لحاظ نرم افزاری رخ داده است به گونه ای که در 6 هزار کاربر بخش خصوصی و 400 نقطه بخش دولتی کار کنترل محموله ها را انجام می گیرد، به عبارت دیگر زمانی که محموله می خواهد بارگیری شود بازبینی و کنترل صورت می‌گیرد و در مرحله بعد گواهی حمل و نقل برای آنها صادر می‌شود.

سالاری در خصوص اهداف این برنامه گفت: افزایش ضریب امنیت مواد غذایی و مبارزه با بحث قاچاق به ویژه در زمینه محموله های دامی و افزایش آن با توجه به تعرفه های بالا از نمونه اهداف این برنامه است.

کارشناس مدیریت سامانه الکترونیک سازمان دامپزشکی کشور در خصوص برخورد با متخلفین گفت: در دو محور مواصلاتی کشور اعمال جریمه‌های سنگین می‌شود و سایر محورها که 600 نقطه هستند هنوز اقدامات آن صورت نگرفته و تا زمانی که اعمال جریمه ها با هدف بازدارندگی صورت نگیرد ما به هدف ابتدایی خود نخواهیم رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: