کد خبر: ۱۱۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 02 October 2017
مدیرعامل بانک ملت با اعلام آخرین وضعیت تعاملات بین‌المللی در دوران پسابرجام، پیش بینی کرد حجم مبادلات تا پایان سال به 14 میلیارد دلار برسد.
مدیرعامل بانک ملت با اعلام آخرین وضعیت تعاملات بین‌المللی در دوران پسابرجام، پیش بینی کرد حجم مبادلات تا پایان سال به 14 میلیارد دلار برسد.

هادی اخلاقی درباره وضعیت روابط بانکی در دوران پسابرجام به ایبنا گفت: در دوران قبل از برجام، یکی از چالش‌های بزرگ نظام بانکی فقدان تعاملات بین‌المللی بود اما با شکل‌گیری برجام به تدریج روابط نظام بانکی در سطح بین‌الملل رو به گسترش رفت. به‌عنوان نمونه اگر سال ۹۴ توانستیم ۴۰ رابطه کارگزاری با دنیا برقرار کنیم این روابط در سال ۹۵ به ۱۴۶ و در سال‌جاری نیز در بانک ملت به بیش از ۱۶۰ رابطه کارگزاری در دنیا رسید.

وی با اشاره به اینکه این روابط برای انجام بهتر امور مربوط به مشتریان است افزود: سال ۹۴ حجم تعاملات بین‌المللی بانک ملت شامل گشایش اعتبارات اسنادی، حوالجات و... حدود 2.88 میلیارد دلار بود که سال گذشته با افزایش ۴ برابری به 12.2 میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده گشایش‌های قابل توجه در سطح بین‌المللی است.

این مقام نظام بانکی ادامه داد: در ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، حجم تعاملات بین‌المللی بانک ملت بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت و امیدواریم تا پایان سال‌جاری حجم تعاملات بین‌المللی شامل اعتبارات اسنادی و حوالجات به حدود ۱۴میلیارد دلار برسد.

اخلاقی با اشاره به امضای قرارداد فاینانس اخیر 10 بانک ایرانی با اوبر بانک اتریش،از توافق با مجموعه‌هایی برای استفاده از این خطوط اعتباری در داخل سخن گفت و افزود: درباره اختصاص ۲۰درصد از این منابع به پروژه‌ها تاکنون صحبت شده و بانک ملت در این زمینه فعالیت‌هایی را خواهد داشت.

وی درباره تعیین تکلیف شعب فروش ارز مسافرتی بانک‌ها در فرودگاه‌ها بعد از حذف پرداخت ارز مسافرتی گفت: پس از تصمیم به توقف فروش ارز مسافرتی، این تصمیم به بانک‌ها ابلاغ شد البته اینکه پس از تصمیم جدید، فروش اساسا صورت نگیرد یا اینکه فروش با نرخ‌های دیگری صورت بگیرد، تفاوت دارد.

مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد و متعاقب تصمیم جدید بانک مرکزی، از همان درگاه‌هایی که نسبت به فروش ارز به متقاضیان اقدام می‌کردیم، طبیعتا با شرایط جدید فروش ارز را ادامه خواهیم داد و این تصمیم شامل شعب بانک‌ها در فرودگاه‌ها نیز می‌شود.

اخلاقی گفت: به‌نظر می‌رسد با تغییر شیوه‌ای که احتمالا در دستور کار بانک مرکزی است دیگر نیازی به عرضه پول‌های کاغذی در فرودگاه‌ها نباشد. با این وجود، تصمیم جدید باید در این زمینه به بانک‌ها اعلام شود ولی ممکن است شیوه فروش ارز به متقاضیان تغییر کند و با سیاست‌های جدید بانک مرکزی، تغییراتی در سطح شبکه بانکی در این زمینه اعمال خواهد شد.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: