کد خبر: ۱۱۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - 22 September 2017
بانكداري ايراني - در سالهای اخیر یکی از معضلات بزرگ کلان شهر تهران ، مساله موتور سیکلت بوده است . الودگی هوا ، مزاحمت‌های ترافیکی و تصادفات سبک و سنگین از جمله مسایلی است که شهر تهران از طرف اغلب موتورسواران متحمل می شود .
بانكداري ايراني - در سالهای اخیر یکی از معضلات بزرگ کلان شهر تهران ، مساله موتور سیکلت بوده است . الودگی هوا ،  مزاحمت‌های  ترافیکی و تصادفات سبک و سنگین از جمله مسایلی است که شهر تهران  از  طرف اغلب موتورسواران متحمل می شود . 

به گزارش  بانكداري ايراني ،  در حال حاضر حدود ١١ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که حدود سه‌ میلیون موتورسیکلت در شهر تهران، آن هم بیشتر در هسته مرکزی، تردد می‌کنند و علاوه بر این  روزانه حدود ٦٠٠‌ هزار موتورسیکلت فقط به منطقه ١٢ شهر تهران ( محدوده بازاربزرگ تهران)  وارد می‌شود. این  حجم از موتور سیکلت موجود تبعاتی نیز با خود دارد که مهمترین آن تصادفات است  از سال 83 تا سال 95 تعداد تلفات موتور سیکلت بیش از 7  برابر شده و بالغ بر 42 درصد از تلفات شهر تهران را به خود اختصاص داده اند . 

حال با توجه به این حجم از فعالیت ، حضور  صنعت بیمه در این زمینه ضروری به نظر می رسد اما به دلیل  سهل انگاری شرکتهای بیمه گری که بعضا به دلیل به صرفه نبودن نیز بوده این حوزه از سوی شرکتهای بیمه گری مغفول مانده است .  زیرا  به گفته رئیس صندوق تأمین خسارات بدنی  ایران از 11 میلیون موتور سیکلت موجود در ایران   حدود 90 درصد از انها بیمه نیستند . 

موتورسیکلت سواران، مشتریان منحصربه فردی هستند و نیازهای خاص خود را دارند .  یکی از دلایل عدم توفیق در این حوزه از سوی بیمه گرها عدم تمایل موتور سواران است زیرا این افراد که بعضا  از افراد طبق متوسط جامعه به پایین هستند بیمه موتور سیکلت را هزینه ای گزاف می دانند و یا حتی توان پرداخت ان را ندارند اما از سوی شرکتهای بیمه برای جذب این افراد تلاشی نشده است  بنابراین علاوه بر بحث  قوانین ایمنی و قوانین بیمه ای، بیمه گران باید نحوه ارتباط با موتورسواران را یاد بگیرند.  . آنها نیازمند نمایندگان بیمه ای هستند که آگاهی و دانش کافی داشته باشند . آنها می دانند که کسی به اندازه خودشان، از موتورسواری اطلاعات کافی ندارد. بنابراین لازم  است که نمایندگان بیمه که اقدام به فروش این بیمه نامه به موتورسواران میکنند، دارای اطلاعات پایه در این باره باشند که از آن جملاه می توان به اطلاع از انواع موتورسیکلت اشاره کرد. 

دیگر خواسته بیمه ای موتورسواران، سادگی بیمه نامه است. زیرا اکثر آنها از قشر جوان هستند و فرصت یا حوصله کافی برای مطالعه و کسب دانش درباره اصطلاحات پیچیده بیمه ای یا بیمه نامه های غامض و طولانی را ندارند. همچنین آنها به دنبال بهترین پوشش هستند و نه الزاما ارزان ترین قیمت . آنها میخواهند که هنگام حرکت در مسیر، نگران این نباشند که در صورت وقوع تصادف، چه بر سرشان میآید؛ زیرا میدانند که در هنگام بروز تصادف بسیار آسیب پذیر هستند. ضمن اینکه با توجه به ارزان قیمت بودن اکثر موتورسیکلت های موجود در ایران، الزم است پایین بودن قیمت بیمه نامه هم مد نظر قرار گیرد تا در ارزیابی هزینه- منفعت موتورسواران، منافع خرید بیمه بیش از هزینه آن باشد. 

مشوق ها برای توسعه بیمه موتورسیکلت در ایران طرح دولت ایران که با هدف ترویج بیمه به ویژه درمیان موتورسواران ارائه شده، با فروش بیش از هزاران بیمه نامه به موفقیت خود نزدیک شده است  اما هنوز مسیر فراوانی را باید طی کند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: