کد خبر: ۱۱۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 21 September 2017
بانكداري ايراني ـدر جوامع امروزی برای اینکه فرزندان به محیط بیرون از خانه آشنا شده و آموزش های لازم را کسب کنند آنها را در محیط های واقعی مشارکت داده و درگیر مسائل روزمره می‌کنند تا از این طریق مسیر جامعه پذیری کودکان تکمیل شود.
بانكداري ايراني ـدر جوامع امروزی برای اینکه فرزندان به محیط بیرون از خانه آشنا شده و آموزش های لازم را کسب کنند آنها را در محیط های واقعی مشارکت داده و درگیر مسائل روزمره می‌کنند تا از این طریق مسیر جامعه پذیری کودکان تکمیل شود.

  به گزارش  بانكداري ايراني ، نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي دهد كه بين وسايل ارتباط جمعي و جامعه پذير شدن فرزندان رابطه معني داري وجود دارد بنابراین سعی می شود تا مسئولين فرهنگي در آموزش و پرورش و نهادهای تاثیر گذار، برنامه ريزي های دقیقی در راستاي آشنايي کودکان انجام داده تا آنان را در مشارکت و استفاده از رسانه هاي گروهي ترغیب کنند.

در واقع  رشد استعداد فرزندان زمانی پررنگ می شود که فرآیند جامعه پذیری در آنها نمایان شود یعنی کودکان و نوجوانان با درک محیط بیرون از منزل و الگوبرداری از پیرامون زندگی خود، مجموعه توانایی ها و تجربه های قبلی خود را  در هم می آمیزند  و پس از آن استعدادهای خود را در خانواده بروز می دهند. بنابراین همه نهادهای جامعه مسئولیت دارند تا محیطی فراهم کنند که فرزندان جامعه در آن به بالندگی برسند. 

اما در این میان ایجاد محیطی انگیزشی برای رشد خلاقیت کودکان نقش زیادی را ایفا می کند. کودکان در محیطی که امکان بروز خود را داشته باشند بهتر از همیشه فعالیت خواهند کرد. 

گامی نو در مسئولیت های اجتماعی 
بر اساس تحقیقات انجام شده، بنگاه های اقتصادی به دلیل داشتن مسئولیت اجتماعی خود می توانند در این عرصه ها نقش موثر داشته باشند. ایجاد فضای آموزشی مناسب و رقابتی برای حضور فرزندان سبب می شود تا آنها علاوه بر کسب جامعه پذیری بتوانند با محیط کسب و کار نیز آشنا شوند. در تمام کشورهای توسعه یافته با ایجاد فضای رقابتی مناسب از دوران کودکی سعی می شود تا استعدادها کشف و ظهور پیدا کنند. 

بنگاه های اقتصادی در ایران نیز می توانند به دلیل داشتن محیط کسب و کار مناسب و همچنین اجرای مسئولیت های اجتماعی در این حوزه نقش‌آفرینی کنند که یکی از این بنگاه های اقتصادی موثر در کشور، بانک ها هستند. 

امروز بانک های کشور به سمت ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود حرکت می کنند. استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و تبلیغات بانک ها را به سمت شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی برده است. 

امروزه توانمندی فضای مجازی در اطلاع رسانی سریع به مردم تا حدی است که دیگر رقبا در تلاشند تا شیوه های نوین تری بیابند. 

بانک ها نیز در این فضا نقش موثری را ایفا می کنند. آنها با برگزاری کمپین های اجتماعی، حمایت از موسسات خیریه یا توانبخشی ها، برپایی کمپین های زیست محیطی یا ورزشی، جشنواره وبلاگ ها و یا نقاشی کودکان تلاش می کنند مسئولیت های اجتماعی خود را در کنار جذب مخاطب ایفا نمایند. 

روزی را نمی شود پیدا کرد که آگهی ها و تبلیغات بانک ها مردم را به سمت حرکت های اجتماعی سوق ندهد. 

اخیرا به طور اتفاقی ویدئویی چند دقیقه ای از یک بانک قدیمی در یکی از گروه های تلگرام مشاهده شد که در آن از کودکان خواسته بود هرچه که به ذهنش می آید که می تواند رویا یا آرزوهایشان باشد تصویرگری یا نقاشی کنند و برای آن بانک بفرستند. 

انتشار این ویدئو در فضای مجازی که جشنواره ای بزرگ را برای کودکان معرفی می کرد شاید در برخورد اول چندان مهم نباشد اما اگر کلان نگاه کنیم خواهیم فهمید که این جشنواره تا چه میزان می تواند در جلب مشارکت کودکان برای ایفای نقش های اجتماعی مثمر ثمر باشد. اما این همه ماجرا نیست. در این ویدئو به کودکان گفته شده که نقاشی ها را در سایت و یا یک کانال تلگرام به نمایش در می آورد تا مردم بعد از دیدن نقاشی ها به آنها رأی دهند. 

ایجاد رقابت بین کودکان حتی در فضای مجازی از دیگر مزیت های این جشنواره است که عنوان «سرمایه‌های سبز سرزمین من» را برای خود برگزیده است. 

بانک صادرات با اجرای جشنواره «سرمایه‌های سبز سرزمین من» به منظور  ایجاد انگیزه برای کودکان برای آموزش و جامعه پذیری و همچنین آشنایی با محیط کسب و کار به منظور کشف و ظهور استعداد آنها اقدامی شایسته است تا آینده این کودکان با خلاقیت رقم بخورد زیرا این طرح از آنها می خواهد تا از رویاها و آرزوهای خود نقشی را به یادگار بگذارند. 

شاید برگزاری این جشنواره تبعاتی کم و امروزی داشته باشد اما در بلند شاهد ساخته شدن نسلی پویا و خلاق است. شاید بتوان گفت کودکانی که امروز در این جشنواره شرکت می کنند فردا آینده ساز همین بانک باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: