کد خبر: ۱۱۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 19 September 2017
هیئت‌های عزاداری با مراجعه به شرکت توزیع برق مناطق خود می توانند نسبت به دریافت حق انشعاب مجاز برق اقدام کنند.
 بانكداري ايراني ـ هیئت‌های عزاداری با مراجعه به شرکت توزیع برق مناطق خود می توانند نسبت به دریافت حق انشعاب مجاز برق اقدام کنند.


به گزارش میزان، در آستانه ماه محرم و برپایی هیئت ها، تکایا و حسینیه های عزاداری دریافت حق انشعاب برق یکی از اقدامات پیش از برپایی این محافل است که شرکت توزیع برق هر منطقه مسئولیت ارائه انشعاب را به متقاضیان برعهده دارد.

در شهر تهران بنا بر اعلام شرکت توزیع برق تهران بزرگ کلیه مراحل نصب و جمع آوری کنتور انشعاب های موقت به صورت رایگان طی 15 روز صورت خواهد گرفت.

به طور قطع استفاده از انشعاب های مجاز برق، رعایت نکات ایمنی را به دنبال دارد که طی آن سلامت جان و مال عزاداران نیز رعایت می شود.

نکاتی مانند حفاظت کابل های برق از وسایل تیز و برنده، استفاده از لامپ های کم مصرف به منظور صرفه جویی و کاهش احتمال آتش سوزی، تاکید بر قطع برق از تابلو اصلی پس از پایان مراسم، اجتناب از نصب هرگونه پرچم، بنر و داربست بر روی پایه ها و تجهیزات برق رسانی، حفظ فاصله ایمنی و مجاز 210 سانتی متری هنگام نصب داربست فلزی تا شبکه برق رسانی و جلوگیری از قراردادن کابل ها در مسیر تردد عزاداران نمونه از رفتاری است که با رعایت این موارد در کنار به حداقل رساندن احتمال وقوع حادثه به پایداری شبکه برق نیز کمک می شود.

در کنار انشعاب های مجاز برق، گاها استفاده از انشعاب های غیرمجاز نیز دیده می شود که در این زمینه نیز شایعه سرشکن شدن هزینه برق مصرفی بر خانوار بین برخی افراد وجود دارد که شرکت توانیر اعلام کرده، برق مصرفی به عنوان اتلاف برق و یا برق بدون درآمد نامیده می شود و میزان آن بر قبوض برق محاسبه نمی شود.

نتیجه استفاده از این انشعاب ها باعث به خطر افتادن جان هموطنان، افت ولتاژ در شبکه برق و در نهایت ایجاد خسارت های مالی به سایر مشترکین می شود که به هیچ عنوان استفاده از آن منطقی نیست.

از آن جایی که مصرف برق هئیت‌های عزاداری در بیشتر موارد به بحث روشنایی معطوف می‌شود، می توانند با استفاده از لامپ‌های کم مصرف LED و SMD موجود در سطح بازار برای تامین روشنایی مطلوب با کمترین هزینه گام برداشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: