کد خبر: ۱۱۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
بانكداري ايراني - دومین نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری مشهد افتتاح شد .
 بانكداري ايراني - دومین نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری مشهد افتتاح شد .

 به گزارش خبرنگار بانكداري ايراني در ایین افتتاح این رویداد مالی در یکی از شهر های پرگردش مالی کشور رئیس اتاق بازرگانی ایران ، شخصیت های بلند پایه شهری و مالی مشهد حضور داشتند تا دومین نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری مشهد افتتاح کنند.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل  عصر روز گذشته (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در نمایشگاه بین‌اللملی مشهد اظهار کرد: بازار مالی کشور به بازارپول و سرمایه نیازمند است و اگر بازار سرمایه انطور که باید شکل بگیرد و مشارکت ها واقعی باشد نتایج انطور که در سایر کشور ها دیده می شود قابل مشاهده است . بازار سرمایه هنوز بستر بدون ترس و دلهره برای سرمایه گذارا ن فراهم نکرده است و در بازار مالی خیلی قوی ظاهر نشده است و عمده فشار ها بر عهده بازار پول است .

وی گفت : در شرایط فعلی با وجود اوراق که 22 تا 27 درصد بازده دارند و صندوق های با سود های بالا بانک ها را مجبور به پرداخت سود های بالا می کنند در صورتی که با توجه به حق الوکاله بانک ها حاشیه سود زمانی که سود کمتری پرداخت کند و سود کمنری از وام ها اخذ کند درآمد بالاتری خواهد داشت .

جهانتاب مسئول برگزاری نمایشگاه در افتتاحیه نمایشگاه مشهد گفت : در سال 88 شاهد سر برآوردن شرکت های غیر مجاز و فعالیت شرکت های مانند پدیده و موسسات مالی غیر مجاز در استان خراسان بودیم . چنین اتفاقی ما را برآن داشت که به دنبال دلایل اصلی این اتفاقات باشیم .

وی گفت : از مهمترین دلایل به وجود آمدن چنین زیان های مالی به مردم عدم اطلاع و آگاهی مردم بوده است ، این نمایشگاه فرصت ی برای شفاف سازی و ارتباط نزدیک فعالان اقتصادی با مردم است ، به همین منظور معرفی ظرفیت های استان در تامین مالی و سرمایه گذاری خراسان در برنامه گنجانده تلاش شده و تلاش بر این بوده تا کارگزان بورس موسسات مالی معتبر و بانک ها را در این رویداد اقتصادی به مردم معرفی کنیم .

وی افزود:  خوشبختانه این نمایشگاه به نسبت سال گذشته با رشد قابل توجه ای رو به رو بود و از 28 غرفه بیش از 70 غرفه افزایش داشته است .

وی در پایان گفت : امیداوارم با برگزاری چنین رویدادهای مشهد را به جایگاه واقعی خود در بازار های مالی برسانیم .

رییس اتاق بازرگانی کشور در ایین گشایش دومین نمایشگاه بورس و بانک  وبیمه و فرصت های سرمایه گذاری گفت : هر اقدامی که توسعه سرمایه گذاری رخ دهد مبارک است .

وی افزود : پروژه های مانند پدیده که در گذشته اتفاق افتاد در ان دروان به عنوان طرح های شاخص در استان معرفی می شد و پس از با این شرایط روبرو شدن که چنین اتفاقاتی در امر سرمایه گذاری ناخوشایند است .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: رقمی حدود ۵ تا ۶ درصد از سهم بازار سرمایه در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی می‌کند و بیشتر بار تامین‌ مالی بر گردن و شانه سیستم بانکی کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در رابطه با هدف اصلی از فعالیت بانک ها بیان کرد: امروز کشورها مردمی کردن اقتصاد را مورد توجه قرار داده‌اند و از پول مردم در جهت توسعه اقتصادی کشور استفاده می کنند اما این مساله در کشور ما رخ نداده است.

وی ادامه داد : باید سرمایه های خرد جمع شود و در در بخش های مولد مورد استفاده قرار گیرد.اما متاسفانه این سرمایه ها به سمت واسطه گری های مالی و دلالی رفته است .باید بانک ها به این نتیجه برسند بنگا هها شریک آنها هستند و هریک با تکیه بر دیگری این امکان را دارد که رشد کند .

شافعی با تاکید بر اینکه بنگاه ها و بانک ها به عنوان دو شریک صمیمی باید در کنار هم برای توسعه اقتصاد کشور به یکدیگر کمک کنند، گفت: بانک ها و بنگاه ها هم مانند دو پله تکیه شده بر هم هستند که اگر یکی افتاد، دیگری نیز سقوط می کند. متاسفانه خیلی این مساله مورد توجه تولید نیست؛ یعنی در سیستم بانکی و بنگاه‌های کشور دچار معضلات و مشکلاتی هستیم که به جای رفع و رجوع آن، رفتارهای دیگری را می بینیم.

شافعی گفت : با توجه برنامه ششم و برنامه ای وزرا و عذم جدی دولت قاعدتا اقتصاد باید از وضع فعلی خارج شود .

وی افزود: در سه هفته اخیر تقریبا آخرین موارد موسسه های غیرمجاز توسط بانک مرکزی به دایره تنظیم و قانون آورده شد. هنوز هم مشکلاتی بر سر راه بانک مرکزی وجود دارد که امیدواریم آن‌ را حل کند و سیستم های مالی و پولی کشور از این بی سروسامانی نجات یابد. نکته مهم این است که ما به عنوان فعالان اقتصادی کمتر شاهد این بودیم که بانک مرکزی قادر باشد سیستم بانکی را در رعایت برنامه های خود منضبط کند. در گذشته هم بانک ها نرخ مصوب سود تسهیلات بانک مرکزی را کمتر رعایت می کردند.  

شافعی با اشاره به اینکه در شورای پول و اعتبار مساله افزایش قدرت نظارت بانک مرکزی بر سیستم بانکی مورد توجه قرار گرفته، مدعی شد: در حال حاضر شاید فقط یک یا دو بانک در کشور بخشنامه‌های بانک مرکزی را رعایت می‌کنند. امروز باید پرسید کدام بانک ها بخش نامه اعطای ۱۸ درصد سود تسهیلات به سیستم تولید را انجام می دهند؟ شاید این تعداد فقط دو بانک باشد.

وی در پایان گفت : به زعم اقتصاد دانان بزرگ دنیا از سال 2025 اقتصاد جهان را باید بین مرزهای چین و هند جستجو کرد و براین اساس 67 کشور دنیا تا کنون به دنبال احیای راه ابریشم هستند و خراسان در این تحول نقش بی بدیلی خواهد داشت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: