کد خبر: ۱۱۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
بانكداري ايراني - رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که تا پایان سال جاری 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت می کند این در حالی است است که از ابتدای سال 95 تا 31 مرداد 1396 تنها 175 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .
 بانكداري ايراني - رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که تا پایان سال جاری 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت می کند این در حالی است است که از ابتدای سال 95 تا 31 مرداد  1396 تنها 175 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است . حال آنکه در 4 ماهه نخست جاری بیش از 1533 هزار میلیارد ریال تسهیلات به اقتصاد تزریق شده است که کمتر از 11.5 درصد  از آن به بنگاه ها کوچک تخصیص داده شده است .

به گزارش  بانكداري ايراني ،  برای خروج از رکود اقتصادی دولت تصمیم گرفت دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط"  را به شبکه بانکی کشور  در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ و خرداد سال ۱۳۹۶ ابلاغ کند  که بر این اساس  بالغ بر ۱۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۲۴.۹ هزار بنگاه کوچک و متوسط از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا ۳۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ اعطا شده است . 

در گذشته به عنوان بنگاه های کوچک و متوسط تسهیلات زیادی اعطا شد اما برای این کار مصروف نشد. در واقع تزريق نقدينگي از طريق بانک به سطح جامعه به عنوان بنگاه هاي کوچک و متوسط يکي از دلايل شکست دولت هاي گذشته در طرح هاي اشتغال زايي است.

 بنابراین دولت و بانک مرکزی باید بدون اتلاف منابع  اقدام به اعطای تسهیلات واقعی کنند اما این منظور به سختی صورت می گیرد زیرا  دولت های گذشته نتوانستند به اهداف خود دست در رونق بخشی به بنگاه های کوچک و متوسط دست یابند. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: