کد خبر: ۱۱۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - 24 August 2017
رتبه توانگری مالی کوتاه مدت و بلندمدت و چشم انداز دو بیمه بورسی و فرابورسی پارسیان و رازی توسط موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری CI اعلام شد.
رتبه توانگری مالی کوتاه مدت و بلندمدت و چشم انداز دو بیمه بورسی و فرابورسی پارسیان و رازی توسط موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری CI اعلام شد.

 موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری CI، رتبه بندی توانگری مالی کوتاه مدت و بلند مدت (IFSRs) بیمه پارسیان را اعلام کرد که در کوتاه مدت سطح "B" و در بلند مدت "BB-" کسب شد.

این موسسه رتبه بندی کوتاه مدت و بلند مدت در سطح داخلی را نیز منتشر کرده که در کوتاه مدت "ir1" و در بلند مدت سطح irAA-"" گزارش شده است. چشم انداز IFSR در بلند مدت و رتبه بندی داخلی بیمه پارسیان هر دو باثبات هستند.رتبه بیمه پارسیان منعکس کننده جایگاه این شرکت در بین 5 شرکت برتر بازار داخلی است که منجر به مدل پایدار کسب و کاری و سودآوری پایدار برای این شرکت شده است.

بیمه پارسیان در سطح یک توانگری مالی قرار دارد که بالاترین سطح محسوب می شود و این نیز نقطه مثبتی در حوزه کسب و کار این شرکت است.

طبق گزارش موسسه CI انتظار می رود بیمه پارسیان سهم از بازار را گسترش دهد و رشد بالایی را تجربه کند اما در عین حال باید بتواند سرمایه مورد نیاز برای دستیابی به این رشد را تامین کند.همچنین این بیمه بتواند بیشترین میزان سودآوری در بازار را داشته باشد، مخصوصا در ارتباط با سودآوری بیمه گری ناشی از سیستم Core Insurance (مانند هزینه های ادرای اما نتایج سرمایه گذاری‌ها را شامل نمی‌شود) حتی زمانی که درآمد سرمایه گذاری را نیز شامل شود، به عنوان یک نقطه قوت شناخته می شود. با این وجود، بیمه پارسیان باید روند بیمه گری احتیاطی و رفتار رقابتی به منظور حفظ دارایی بسیار مهم مدیریتی‌ را ادامه دهد.

در این میان،این موسسه بین المللی رتبه بندی،چشم انداز بلند مدت توانگری مالی (IFSR) بیمه رازی را از سطح "باثبات" به سطح "مثبت" تبدیل کرد.

توانگری مالی IFRSs بلند مدت و کوتاه مدت برای بیمه رازی به ترتیب "B+" و "B" گزارش شده است.رتبه شرکت در سطح داخلی از "irA" به "irA+" ارتقا پیدا کرده است. سطح "irA2" برای رتبه داخلی کوتاه مدت شرکت تایید شده است.

بنابر این گزارش،رتبه بندی اعلام شده به خاطر ارتقا موقعیت بیمه رازی در بازار و همچنین کاهش سرمایه گذاری های پرریسک آن است. CI   می‌تواند تغییرات مثبت بیشتری را برای بیمه رازی در نظر بگیرد چنانکه بیمه رازی قادر باشد پیشرفت حاصله را پایدار و مداوم سازد، عملکرد بیمه گری بهتر و انعطاف پذیری مالی کافی داشته باشد تا بتواند سرمایه مورد نیاز جهت تامین رشد بالای برنامه ریزی شده شرکت را تامین کند. همچنین به شکل موفقیت آمیزی حق بیمه مطالبات را کاهش دهد. یک عامل حمایتی دیگر برای بیمه رازی آن است که محیط و عملکرد عملیاتی را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد به شکلی که تقاضای بیشتر برای محصولات بیمه ای را به دنبال داشته باشد.

طبق گزاش CI انتظار می رود بیمه رازی همچنان موقعیت مناسب در بهبود فعالیت های اقتصادی بالقوه را حفظ کرده و بتواند تقاضا برای محصولات بیمه ای را افزایش دهد. بیمه رازی می‌تواند فضای رقابتی در بین 10 شرکت برتر را با کمک مدل کسب و کاری نه چندان پیچیده که بر پایه محصولات بیمه خرده فروشی مناسب، خدمات مناسب و اعتماد و اطمینان در بازار است، ارتقا دهد. داستان ادامه‌دار رشد شرکت نشان دهنده نتایج مثبت به خاطر صرفه‌های اقتصادی ناشی از مقیاس مانند بهبود کارایی هزینه ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: