کد خبر: ۱۱۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 23 August 2017
نماینده کارگران در کانون هماهنگی شورای اسلامی کار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۰۰کارگر از ابتدای سال جاری در معدن طلای زرشوران بیکار شده اند، چرا که این معدن غیر فعال است و حدود ۱۲۰ کارگر معوق حقوق دارند.

نماینده کارگران در کانون هماهنگی شورای اسلامی کار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۰۰کارگر از ابتدای سال جاری در معدن طلای زرشوران بیکار شده اند، چرا که این معدن غیر فعال است و حدود ۱۲۰ کارگر حقوق معوق دارند.

به گزارش تسنیم، اقبالی، نماینده کارگران در کانون هماهنگی شورای اسلامی کار آذربایجان غربی درباره تعطیلی کارگران معدن طلای زرشوران گفت: بیش از 100کارگر از ابتدای سال جاری بیکار شده اند. چرا که این معدن غیر فعال است و حدود 120 کارگر حقوق معوق دارند.

 وی با بیان اینکه  این کارگران حدود 5ماه معوق حقوق دارند گفت: دلیل بیکاری این کارگران غیرفعال بودن معدن است. معمولاً کارگران معدن به صورت فصلی کار می کنند. متأسفانه همواره عدم امنیت شغلی با کارگران همراه است.

 اقبالی با تأکید بر این که این کارگران قرارداد دارند ادامه داد: کارفرما موظف است تا پایان قرارداد حقوق کارگران را پرداخت کند. این کارگران بصورت میانگین 10تا 15سال سابقه کار دارند. این واحد معدنی تنها فرصت شغلی بود که  در اختیار اهالی این منطقه قرار  گرفته بود.

به گزارش تسنیم، معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین واحد معدنی طلا در کشور که در شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی فعالیت دارد، از اول  مرداد ماه تعطیل شده و تمامی 120 کارگر آن با 5 ماه مزد معوقه هم اکنون بیکارند.این واحد معدنی چندین سال است تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «گسترش راه معدن شهسوار» و با نظارت شرکت ایمیدرو فعالیت استخراجی دارد.

*اداره کار آذربایجان غربی: پیگیر وضعیت کارگران هستیم

در این زمینه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با تایید خبر تعطیلی موقت معدن طلای زرشوران و بیکاری حدود 120نفر از کارگران این واحد معدنی گفت: این واحد  معدنی به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار (شرکت پیمانکاری گسترش راه ومعدن شهسوار تکاب) از سوی کارفرمای اصلی (شرکت گسترش معان وصنایع معدنی طلای زرشوران) تعطیل اعلام شده است.

برپایه این توضیحات، اداره کل کار استان استان آذربایجان غربی در مقام پیگیری تمام مطالبات کارگران استان آذربایجان غربی ازجمله کارگران معادن طلای زرشوران است. اداره کار و فرمانداری شهرستان تکاب از طریق جلسات شورای تامین، همکاری مشترکی را در پیگیری مشکلات معدن طلای زرشوران وکارگرانش آغاز کرده‌اند.

در عین حال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با یادآوری اینکه کارگران معدن طلای  زرشوران مانند سایر کارگران برای پیگیری مطالبات خود از حق مراجعه انفرادی به مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار برخوردارند، از آمادگی این مجموعه برای رسیدگی به شکایت‌های احتمالی کارگران این واحد معدنی خبر داده‌ و یادآور شده است که تا این لحظه از سوی کارگران معدن طلای زرشوران، شکایتی در اداره کار شهرستان تکاب مطرح نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: