کد خبر: ۱۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017
مناطق آزاد ظرفیت بی بدیلی در رشد اقتصادی دارد به شرط آنکه رویکرد مسئولان صادرات محور باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد ظرفیت بی بدیلی در رشد اقتصادی دارد به شرط آنکه رویکرد مسئولان صادرات محور باشد.

محمد حسن نژاد عضو کیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص مناطق آزاد گفت: نگاه به مناطق آزاد باید واقعی باشد و اینکه گفته شود این مناطق عملکرد مناسبی نداشته اند و صرفا محلی برای واردات و قاچا ق بوده اند درست نیست.

وی افزود: در تولید برخی کالا مانند صنایع چوبی در بعضی مناطق آزاد اقدامات مناسبی صورت گرفت و با همکاری با کشورهای دیگر انتقال تکنولوژی و قرادادهای همکاری مشترک به امضا رسیده است.

حسن نژاد با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد برای رشد اقتصادی گفت: بسیای از کشورهای همسایه بازار خوبی برای محصولات و کالاهای ایرانی است که در صورت رونق گرفتن تولید در مناطق آزاد و ترانزیت بهتر می تواند در راستای توسعه صادرات تاثیر گذار باشد.

عضو کیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مسئولیت مناطق آزاد باید بر عهده افرادی باشد که نگاه صادرات محور به تولید داشته باشند،نه اینکه در تفکر سوددهی مناطق آزاد از طریق عوارض گمرکی باشند.

وی در پایان تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به دقت موضوعات مربوط به مناطق آزاد پیگیری کرده و این مناطق برای نظارت پذیرتر شدن زیر مجموعه وزارت اقتصاد قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: