کد خبر: ۱۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 18 August 2017
مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به واردات برنج از اروگوئه، گفت: برنامه ریزی برای کشت فراسرزمینی این کالا صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به واردات برنج از اروگوئه، گفت: برنامه ریزی برای کشت فراسرزمینی این کالا صورت گرفته است.

به گزارش صدا و سیما، هومن فتحی با اشاره به اینکه هم اکنون ایران روابط تجاری عمده‌ای با اروگوئه ندارد، بر ضرورت تعادل و توازن بخشی تراز تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه صادرات ایران به کشور اروگوئه از حیث حجم و ارزش اقتصادی قابل توجه نیست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی قابلیت‌های صادراتی فراوانی در تمامی بخش‌ها به ویژه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته دارد.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، روابط سیاسی ایران و اروگوئه را مثبت ارزیابی و بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور نیز تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و اروگوئه است، افزود: هدف گذاری‌های بسیار خوبی در زمینه تعمیق و توسعه روابط تجاری دو کشور از جمله ۹ موافقتنامه و یادداشت تفاهم (قرنطینه دامی، گیاهی، تسهیل سرمایه گذاری و بانکی) صورت گرفته است.

فتحی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال کشت فراسرزمینی در اروگوئه است، گفت: این کشور به لحاظ جمعیت کشور بزرگی نیست ولی توان کشاورزی مطلوبی دارد.

وی با اعلام اینکه اروگوئه از تولیدکنندگان عمده برنج در جهان است، افزود: ایران از واردکنندگان این محصول از این کشور است.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: قرار است وزارت جهاد کشاورزی شرکت‌ها و فعالان کشت فراسرزمینی کشور را تجهیز و ساماندهی و طرف اروگوئه تسهیلات لازم را برای استقرار و حضور شرکت‌های ایرانی درکشور خود فراهم کند که قدم بزرگی برای تامین امنیت پایدار و دراز مدت کشور به تولیدات کشاورزی بویژه محصول برنج است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: