کد خبر: ۱۱۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 18 August 2017
بانكداري ايراني - بانک مرکزی درمورد سخنان دو روز پیش وزیرامور خارجه مبنی بر ورود ۱۱.۸میلیارد دلار سرمایه خارجی در دولت یازدهم، اعلام کرد: در دولت یازدهم ۱۱.۸ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی جذب شده است.
 بانكداري ايراني - بانک مرکزی درمورد سخنان دو روز پیش وزیرامور خارجه مبنی بر ورود ۱۱.۸میلیارد دلار سرمایه خارجی در دولت یازدهم، اعلام کرد: در دولت یازدهم ۱۱.۸ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی جذب شده است.

بر اساس آنچه رسانه‌های دولت از جمله روزنامه ایران و شرق گزارش دادند، محمدجواد ظریف دو روز پیش در جریان جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی و در دفاع از برنامه‌ها از ورود 11.8 میلیارد دلار سرمایه خارجی در دولت یازدهم خبر داد.

در پی این موضوع، بانک مرکزی اعلام کرد: میزان جذب و تجهیز منابع مالی خارجی برای طرح‌های سرمایه‌ای در ایران در طول دولت یازدهم 11 میلیارد و 800 میلیون دلار است که در قالب 36 طرح اجرایی می‌شود و این مبلغ به‌منزله تجهیز قطعی منابع مالی خارجی بوده و جذب کامل تسهیلات به‌تدریج و در طول دوره ساخت پروژه‌ها انجام می‌شود.

آمار اعلامی توسط ظریف بیانگر میزان اخذ تسهیلات مالی خارجی برای تأمین مالی طرح‌های زیر‌بنایی و تولیدی و عملیاتی شدن فرایند آن از طریق گشایش اعتبار اسنادی است.

بر این اساس، معیار تهیه این آمار نیز در هر سه دولت نهم، دهم و یازدهم، یکسان و به‌میزان مبالغ اعتبارات اسنادی گشایش‌شده برای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب دولتی و غیردولتی است.

اعتبارات اسنادی گشایش‌شده برای طرح‌ها در دولت نهم در قالب 89 طرح جمعاً به‌مبلغ معادل دلاری 3.4 میلیارد، در دولت دهم با 29 طرح جمعاً به‌مبلغ معادل دلاری 3.9 میلیارد و در دولت یازدهم با 36 طرح جمعاً به‌مبلغ معادل دلاری 11.8 میلیارد بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: