کد خبر: ۱۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 18 August 2017
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی طی دو سال اخیر 16 بیمارستان و مرکز درمانی در نقاط مختلف کشور ساخته است و در توسعه مراکز درمانی همواره مناطق محروم در اولویت قرار دارند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی طی دو سال اخیر 16 بیمارستان و مرکز درمانی در نقاط مختلف کشور ساخته است و در توسعه مراکز درمانی همواره مناطق محروم در اولویت قرار دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در  قزوین افزود: هم اکنون 76بیمارستان تامین اجتماعی و 289کلینیک تامین اجتماعی در سراسر کشور فعالیت می کنند و به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به نهضت نوسازی، بهسازی و ارتقای هتلینگ مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال های اخیر، اضافه کرد: از نظر آماری طی چهار سال گذشته کل مراکز افتتاح یا کلنگ زنی شده و همچنین تجهیزات بیمارستانی و درمانی اختصاص یافته در این سازمان معادل کل طرح هایی بوده که 10سال قبل از این اجرا شده اند.

دکتردرخشان همچنین نوسازی ناوگان آمبولانس این سازمان را از دیگر فعالیت های سال های اخیر اعلام کرد و ادامه داد: طی چهارسال اخیر 100دستگاه آمبولانس این سازمان نوسازی و یکصد دستگاه آمبولانس جدید نیز خریداری شد که چنین اتفاقی در حدود 2دهه گذشته بی سابقه بود است.

وی افزود: تنها پنج درصد منابع تامین اجتماعی از طریق سرمایه گذاری های آن و 95درصد منابع از طریق دریافت حق بیمه از سوی بیمه شگان است که در بخش عمده آن دولت کارفرما است.

دکتر درخشان خاطرنشان کرد: با لایحه دولت و همت مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد در طی پنج سال اجرای برنامه به تدریج تمام بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: درهمین سال جاری نیز در بودجه کشور مصوب شد تا 10هزار میلیارد ریال از مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود.

دکتر درخشان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به محض آن که از لحاظ درآمدی تامین شود بدهی خود به وزارت بهداشت را پرداخت خواهد کرد،گفت: هم اکنون برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی نشست های مداومی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است و امیدواریم ظرف 2هفته آینده خبرهای خوبی از تصمیم های انجام شده اعلام کنیم.

دکتر درخشان در ادامه برنامه محوری را مهم ترین هدف و رویکرد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: تمام اقدامات و کارهای این سازمان بر اساس برنامه های سالانه ای پیش می رود که از قبل تصویب و بودجه آن تامین شده است.

وی اظهار کرد: این برنامه ها عادلانه، اساسی و دقیق و با نگاه ویژه به مناطق محروم طراحی شده و با تغییر مدیران سازمان، هیچ تغییری در آنها صورت نمی گیرد.

دکتردرخشان در ادامه با تقدیر از خدمات انجام شده در 2بیمارستان تامین اجتماعی قزوین و تاکستان گفت:در سال جاری بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان به همراه بیمارستان میلاد تهران تنها بیمارستان های تامین اجتماعی کشور بودند که در بین 12بیمارستان درجه یک عالی کشور قرار گرفتند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین از صدور مجوز خرید و نصب دستگاه ام آر آی در بیمارستان رازی قزوین خبر داد و گفت: مجوز خرید این دستگاه که هزینه آن 85میلیارد ریال است از چند روز گذشته صادر شده و امیدواریم با انجام فرایند خرید و مناقصه در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده این دستگاه نصب شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: