کد خبر: ۱۱۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
وظیفه دولت دوازدهم اصلاحات ساختاری جدی در اقتصاد ایران است، زیرا بدون توجه به این امر به رشد اقتصادی پایدار دست نمی یابیم.
وظیفه دولت دوازدهم اصلاحات ساختاری جدی در اقتصاد ایران است، زیرا بدون توجه به این امر به رشد اقتصادی پایدار دست نمی یابیم.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه‌ای اذعان داشت: وظیفه دولت دوازدهم اصلاحات ساختاری جدی در اقتصاد ایران است و بدون اصلاح ساختار بودجه دولت، نه می‌شود با تورم مقابله کرد و نه به رشد اقتصادی پایدار دست یافت. 

این موضوع یکی از مهمترین موارد در اقتصاد است ، چراکه سرمایه‌گذاران برای کسب منفعت و بهره‌مندی از سود مورد انتظار به اقتصاد و بورس کشور ورود می‌کنند و زمانی که مشکلاتی همچون چند نرخی بودن ارز و رکود دامنگیر اقتصاد باشد، نمی توان در این زمینه امیدواری زیادی داشت.

معامله گران منتظر اعلام سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم برای چهار سال آینده هستند تا شاید سرانجام چرخ رونق اقتصادی در کشور به حرکت درآید .

کاهش نرخ تورم، مهمترین متغیر‌ تاثیرگذار بر اقتصاد کلان

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  با اشاره به وظیفه دولت دوازدهم درخصوص اصلاحات جدی در اقتصاد کشور اظهار داشت: آنچه که در دولت گذشته رخ داد سبب  کاهش نرخ تورم شد که این امر می‌تواند به عنوان مهمترین متغیر‌ اثرگذار بر  اقتصاد کلان به حساب آید.

وی ادامه داد: ثبات محیط اقتصاد کلان، مهمترین عواملی است که منجر به بهبود رشد اقتصاد و سایر متغیر‌ها می شود.

حق شناس  عنوان کرد: امیدواریم که انضباط پولی و بانکی در دولت دوازدهم رعایت و چالش‌های اقتصادی و سیاسی نیز کنترل شود.

به گفته این کارشناس اقتصادی، باید در دولت دوازدهم، بستر برای یکسان سازی نرخ ارز فراهم شود.

حمیدرضا نبی زاده کارشناس اقتصادی در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی نیز در این باره اظهار داشت: دولت‌هایی که بر سرکار می‌آیند باید ساختار‌های اقتصادی را در اولویت قراردهند، اما متأسفانه در هیچ یک از دولت‌ها این مهم رعایت نشده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پولی و بانکی باید اصلاح شود، یادآورشد: متأسفانه بعضی از مؤسسات غیرمجاز فضای رشد را گرفته اند و باید سعی شود که اصلاحاتی دراین خصوص صورت گیرد.

 اقتصاد کشور، اسلامی نیست

احمدآریایی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  دراین باره گفت: درحال حاضر اقتصاد کشورمان، اسلامی نیست و اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بیشتر به شکل آرمان گرایانه است و امیدواریم که این امر در دولت دوازدهم محقق شود.

وی افزود: چالش‌های مهم اقتصادی باید با بررسی زوایای مختلف آن رفع گردد، چرا که درغیراینصورت اقتصاد کشور آنطور که باید رشد نکرده و این روند ممکن است تا دولت هم بعد ادامه می‌یابد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: بسیاری از مسئولان درخصوص رشد اقتصادی درکشور صحبت‌هایی داشته اند، اما تحقق نیافته و روز به روز این روند ناامیدکننده تربوده است.

به گفته آریایی نژاد، با رشد اقتصادی پایدار و مستمر می‌توان عدالت را در جامعه حاکم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: