کد خبر: ۱۱۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
اعضای اتحادیه هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در اولویت قرار گرفته اند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: اعضای اتحادیه هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در اولویت قرار گرفته اند.

علی عوض پور در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: ایجاد صندوق‌های فروشگاهی بر اساس یک الزام قانونی بوده است که در برنامه‌های توسعه‌ای دیده‌شده بود اما با توجه به اینکه زیر ساخت‌های آن به‌درستی تأمین نبود به مرحله اجرایی نرسید.

وی افزود: در دوره قبل هیئت‌رئیسه نیز تفاهم‌نامه میان وزارت بازرگانی سابق، سازمان نظام رایانه و اصناف بر اساس الزامات قانونی که وجود داشت منعقد شد اما به دلایلی مانند عدم وجود زیر ساخت‌ها به مرحله اجرایی نرسید. 

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هیئت رئیسه اتاق اصناف به شفاف سازی در مباحث اقتصادی معتقد است ادامه داد: بر این اساس پیشنهادی به وزارتخانه های صنعت و اقتصاد داده شد که ما آمادگی اجرای آن را داریم اما در ابتدا با عدم وجود دستورالعمل اجرایی درباره مشخصات فنی صندوق مواجه شدیم.

 وی تصریح کرد: هیئت‌رئیسه اتاق اصناف از ابتدای امر این الزام را داشت که برای تأمین نرم افزاری  و سخت‌افزاری  صندوق‌های  فروشگاهی  از توان داخلی استفاده شود.

عوض پور گفت: در سال 95 چند جلسه کارشناسی در این باره در سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت معدن و تجارت  برگزار و  پیش‌نویس آیین نامه‌های اجرایی در این زمینه نوشته شد اما درنهایت با ارائه یک طرح و لایحه از طرف دولت همزمان شد و منجر به توقف شد.

این مقام مسئول با اشاره با اینکه مجلس اخیراً مصوبه و آیین نامه ای در این ارتباط داشته که آن را به وزارت اقتصاد دارایی ابلاغ کرده است تأکید کرد: در این بخش نامه که به وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغ شده، اتاق اصناف نیز به عنوان همکار در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: منتظر هستیم که جلسات هماهنگی این  امر تشکیل تا نحوه اجرای کار مشخص شود و ما امیدواریم این جلسه در آینده نزدیک برگزار شود تا ما نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی بتوانیم به مسئولیت خود عمل کنیم.

*الزام نصب صندوق‌های مکانیزه فروش به‌صورت مرحله‌ای اعمال می‌شود

این مقام مسئول اتاق اصناف ایران ادامه داد: در آیین‌نامه به صراحت اعلام‌شده که علاوه به صنوفی که برای نصب صندوق مکانیزه فروش مشخص شده‌اند، تعداد دیگری از صنوف نیز باید از صندوق‌ها استفاده کنند.

وی افزود: 30 اتحادیه از گذشته برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش انتخاب شده اند  که قرار است بر تعداد آنها بعد از برگزاری جلسه هماهنگی افزوده شود.

عوض پور گفت: اعضای اتحادیه‌هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه‌های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند در اولویت قرار گرفته‌اند.

 بنابراین گزارش صندوق مکانیزه فروشگاهی برای مشخص شدن مالیات‌های عملکرد که در معاونت مالیاتهای مستقیم مالیاتی پیگیری می‌شود کاربرد دارد، همچنین این صندوق‌ها برای رصد مالیات‌های مستقیم کاربرد دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: