کد خبر: ۱۱۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
اخذ مالیات بر سپرده موجب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود که این امر رونق اقتصادی و در نتیجه افزایش اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.
اخذ مالیات بر سپرده موجب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود که این امر رونق اقتصادی و در نتیجه افزایش اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط حاضر که تولید کننده های ما با زحمت فراوان دست به تولید می زنند 25 درصد مالیات به آنها تعلق می گیرد،درحالی که از کسی که در بانک سپرده گذاری می کند و هیچ گونه هزینه ای مربوط به بخش تولید را بر عهده نمی گیرد و ریسک هم ندارد، مالیاتی گرفته نمی شود.

این موضوع سبب شده برخی از تولید کنندگان ا احساس کنند که بهتر است تولید را کنار گذاشته و سرمایه خود را در سیستم بانکی قرار بدهند و سود بدون دردسر و بدون مالیات به دست آورند.

احمد آریایی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی در خصوص اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی اظهار داشت: اگر اقتصاد کشور درست و تولید مقرون به صرفه باشد، قطعاً این سپرده‌ها به سمت بانک‌ها هدایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد:  اخذ مالیات بر سپرده و کاهش نرخ سود بانکی باعث پایین آمدن انگیزه سپرده گذاری می شود و درصورت هدایت نقدینگی به سمت تولید،رونق اقتصادی و در نتیجه افزایش اشتغالزایی بوجود خواهد آمد.

توسعه اقتصادی در گرو اخذ مالیات بر سپرده

مسعود صوفی کارشناس اقتصادی در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی نیز در این باره گفت: در حال حاضر در کشورمان مالیات بر سپرده وجود ندارد و زمانی این مسأله مطرح شد، ولی به جایی نرسید.

وی عنوان کرد:افزایش نرخ سود بانکی موجب سنگین شدن کفه سپرده‌گذاری در بانک و دامن زدن به رکود اقتصادی می‌شود، مضاف بر اینکه هزینه تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی را نیز افزایش می‌دهد.

صوفی بیان کرد:اخذ مالیات بر سپرده موجب بیرون کشیدن سرمایه از بانک ها شده و این میزان نقدینگی با رفتن در چرخه تولید موجب شکوفایی و رونق اقتصاد خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: