کد خبر: ۱۰۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
بانک صادرات واردات کره جنوبی هزینه ۱.۶میلیارد یورویی ارتقاء ظرفیت پالایشگاه تبریز را تأمین مالی می‌کند.
بانک صادرات واردات کره جنوبی هزینه ۱.۶میلیارد یورویی ارتقاء ظرفیت پالایشگاه تبریز را تأمین مالی می‌کند.

به گزارش جی‌تی‌آر ویو، آژانس اعتبار صادرات کره جنوبی توافق کرده هزینه 1.6 میلیارد دلاری پروژه ارتقاء ظرفیت پالایشگاه تبریز را تأمین مالی کند.بانک صادرات واردات کره جنوبی (ککسیم) این پروژه را که اجرای آن به‌عهده شرکت مهندسی و عمران اس‌کی گروپ کره گذاشته شده، به‌عهده گرفته است.

پالایشگاه نفت تبریز در شمال غرب ایران قرار دارد و تمرکز این پروژه، روی ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل خواهد بود. این پالایشگاه در حال حاضر روزانه 100 هزار بشکه فرآورده‌های نفتی تولید می‌کند. ارتقاء ظرفیت این پالایشگاه 3 سال زمان خواهد برد و پروژه مذکور روابط ایران و کره جنوبی در حوزه انرژی را تعمیق خواهد بخشید.

ایران در سه‌ماهه نخست سال 2017 به‌لطف افزایش بی‌سابقه صادرات نفت به کره جنوبی، به دومین تأمین‌کننده بزرگ نفت این کشور تبدیل شده است. یک سال پیش، ایران در رتبه پنجم قرار داشت.

تأمین مالی پروژه ارتقاء ظرفیت پالایشگاه تبریز توسط ککسیم بانک کره جنوبی، بخشی از بسته 13 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است که سال گذشته به تصویب دولت کره جنوبی رسیده است. ککسیم در ماه ژوئن، 8 میلیارد دلار از این بسته را در قالب یک خط اعتباری برای استفاده در پروژه‌های زیرساختی بخش انرژی اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: