کد خبر: ۱۰۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
مدیرعامل کشتیرانی از افزایش پوشش بین المللی بیمه ناوگان ملی تا سقف یک میلیارد دلار خبر داد و با آسیب شناسی صنعت بیمه، عملکرد این شرکت را در پسابرجام اعلام کرد.
مدیرعامل کشتیرانی از افزایش پوشش بین المللی بیمه ناوگان ملی تا سقف یک میلیارد دلار خبر داد و با آسیب شناسی صنعت بیمه، عملکرد این شرکت را در پسابرجام اعلام کرد.

 محمد سعیدی با تاکید بر این واقعیت که اگر اقتصاد به بیمه متکی نباشد در معرض خطرهای بزرگ و جبران ناپذیری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: صنعت بیمه در جهان به سرعت در حال رشد و تعالی است بنابراین، این صنعت نیازمند توسعه ارتباطات بین المللی است تا عقب ماندگی های فعلی آن جبران شود.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون صنعت بیمه در ایران جایگاه مطلوبی ندارد که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنیم در واقع نباید صنعتی که خطرات را پوشش می دهد،در معرض خطر باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت بیمه توسعه نیافته سبب شده تا ضریب نفوذ بیمه به نسبت استاندارهای جهانی قابل قبول نباشد، ادامه داد:‌ در پسابرجام شرکت های داخلی قراردادهای متعددی با طرف های خارجی منعقد می کنند، صنعت بیمه باید همپای آنها باشد چرا که بدون حمایت بیمه ای توسعه یافتگی محقق نخواهد شد. در قراردادهای بین المللی اجرا و بخش عملیاتی اولویت اول است و بانک و بیمه اولویت های مهم بعدی هستند که به جرات می توان گفت بیمه اهمیتی بیش از حمایت های بانکی دارد.

سعیدی گفت:  در بخش دریایی به دلیل عدم آشنایی صنعت بیمه داخلی با بازار جهانی و عدم تمایل آنها برای ورود به این بازار، عملا این بخش سال هاست که در اختیار شرکت های بیمه ای خارجی است و آنها‌ گوی سبقت را از شرکت های ایرانی ربوده اند.در دوران تحریم نیز که بیمه های ما و بیمه مرکزی با مشکلات متعدد روبرو شدند اما با تلاش کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ایران P&I داخلی راه اندازی شد تا فرآیند کاری آنها امتداد یابد.

وی با بیان اینکه با اجرای برجام شرایط مناسبی برای انتقال ریسک عمده ناوگان ملی به خارج فراهم شده، افزود: پس از برجام در کشتیرانی دو اولویت داشتیم، نخست به سرعت کار را با بیمه های بین المللی آغاز کنیم و سپس به موسسات رده بندی جهانی متصل شویم. در این دوران در‌گام اول توانستیم پوشش بین المللی 75 میلیون دلاری را تامین کنیم سپس بلافاصله این پوشش را به 450 میلیون دلار ارتقا دادیم و خوشحالم که بگویم امروز پوشش بین المللی ناوگان ملی کشتیرانی را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش داده ایم. 

مدیرعامل کشتیرانی ضمن آسیب شناسی صنعت بیمه ،بین المللی شدن را یکی از ملزومات عبور از عقب ماندگی ها دانست و درباره موفقیت های شرکت کشتیرانی در این زمینه گفت: اگر بخواهیم تاثیر گذار باشیم باید در مجامع جهانی و در بُردهای تخصصی حضور پیدا کنیم.به همین دلیل در پسابرجام موفق شدیم جایگاه حقوقی مدیر عامل کشتیرانی را به عضویت هیئت مدیره Stimship درآوریم. همچنین عضو شورای سیاستگذاری B.V فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های رده بندی دنیا بشویم.

سعیدی افزود: کشتیرانی ایران می تواند در بخش بین المللی، با انتقال انواع روش های بیمه ای و فناوری به صنعت بیمه کمک کند تا این صنعت از استانداردهای جهانی بهره مند شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: