کد خبر: ۱۰۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 11 August 2017
شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان با تبریک و تسلیت شهادت محسن حججی از شهدای مدافع حرم تاکید کردند: شهید ححجی جان خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان کرد و انتقام خون این شهید مدافع حرم را خواهیم گرفت.
 شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان با تبریک و تسلیت شهادت محسن حججی از شهدای مدافع حرم تاکید کردند: شهید ححجی جان خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان کرد و انتقام خون این شهید مدافع حرم را خواهیم گرفت.


به گزارش ایرنا، انتشار خبر شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی واکنش کاربران فضای مجازی و شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را به دنبال داشت.

شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت در آوردن او، سر از پیکر پاکش جدا کردند.

حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد.از این شهید فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویری در حساب اینستاگرامی خود، شهادت «محسن حججی» رزمنده مدافع حرم را به خانواده این شهید سرافراز تسلیت گفت.

در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم ، محسن حججی بدست نیروهای تکفیری داعش، بار دیگر خوی وحشیگری این ددمنشان را به تصویر کشید.
شهید بزرگواری که در راه مبارزه با متجاوزان کوردل به حریم اسلام و اهل بیت علیهم السلام، سرافرازانه به سید الشهدا (ع) اقتدا کرد.برای خانواده این شهید عزیز، صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت دارم.»

*محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود یاد شهید مدافع حرم «محسن حججی» را گرامی داشت و نوشت: 
«کجایید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
کجایید ای سبک روحان عاشق
پرنده‌تر ز مرغان هوایی
کجایید ای شهیدان آسمانی
بدانسته فلک را درگشایی
کجایید ای ز جان و جا رهیده
کسی مر عقل را گوید کجایی
کجایید ای در زندان شکسته
بداده وام داران را رهایی
کجایید ای در مخزن گشاده
کجایید ای نوای بی‌نوایی
در آن بحرید کاین عالم کف او است
زمانی بیش دارید آشنایی

درود خدا بر نخل های بی سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم نمودند.
سلام بر شهید عاشق محسن حججی و همه شهیدان مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام که خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان مظلوم و مبارزه با جنایت و شقاوت تروریست های تکفیری و حامیانشان کردند.'

*محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در واکنش به شهادت محسن حججی در اینستاگرام خود نوشت: شهید مدافع حرم، محسن حججی جوان با صلابت و شجاع ایران اسلامی به دست تروریستهای تکفیری به شهادت رسید و در وجود همه جاودان شد ولی داعشیان بدانند قطعا پویندگان این راه بیشتر خواهند شد تا انتقام خون پاک این عزیزان گرفته شود.

*مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با انتشار پیامی در اینستاگرام خود در واکنش به شهادت شهید محسن حججی نوشت: امنیت و آرامش ما مرهون جان فشانی جوانان غیرتمند و بی ادعایی همچون این شهید بزرگوار است.
«در راه تو سر دادن اگر شرط کمال است
سهل است که من از پس این کار برآیم
ای نیزه افراشته عشق مدد کن
در محضر خونین تو با پای سر آیم
شهادت مظلومانه و غیرتمندانه شهید مدافع حرم اهل بیت، شهید محسن حججی که به مولایمان اباعبدالله اقتدا کرد را تسلیت می گویم.
امنیت و آرامش ما مرهون غیرتمندی و جان فشانی جوانان غیرتمند و بی ادعایی همچون این شهید بزرگوار است. امید اینکه این خون های پاک، جوامع اسلامی را از لوث وجود پلید تروریستهای تکفیری رها سازد.»

*محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعان دولت دوازدهم نیز درصفحه اینستاگرام خود به شهادت شهید محسن حججی اشاره و بر مقابله با تروریسم و افراط گرایی به عنوان ادامه راه این شهدا تاکید کرد.
وی ادامه داد: شهید محسن حججی در راه دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام سر خود را داد و به شهادت رسید، اکنون ما هستیم و خون شهدا و ادامه راهشان.

*سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز با ارسال پیامی، شهادت «محسن حججی» به دست نیروهای تکفیری داعش در سوریه را تسلیت گفت و افزود: به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.
در این پیام آمده است: پس از شکست های پی در پی گروه های تکفیری- وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان سلام در جبهه های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی گنجد.
در پیام سردار سلیمانی تاکید شده است: مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است، خواهند گرفت.
فرمانده سپاه قدس بیان کرد: این نوع جنایت ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه ای که در برخواهد داشت، اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد کرد.
وی در ادامه این پیام گفته است: ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت ها عزم و اراده ما را جزم تر و جدی تر کرد تا جای جای سرزمین های اسلامی را از وجود بی وجود پلیدشان تطهیر نماییم.
سردار سلیمانی در پایان یادآور شده است: ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای مقرر فرماید.

*محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با انتشار پیامی شهادت محسن حججی، فعال حوزه نشر و کتاب به دست نیروهای تکفیری داعش را تسلیت گفت.
وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « با سر بریدن انسان‌های آزاده و بزرگ، اندیشه، پیام، نام و اعتبار آنان ازبین نمی‌رود؛ بلکه تأثیر آنان بر جامعه بشری بیشتر و قله جلال و جاودانگی‌شان رفیع تر می‌شود. محسن حججی، از «سر» گذشت اما سر گذشت پرافتخار او در دل آزادگان جهان حک شد. انتقام او را به زودی خواهیم گرفت.
بلندا سر ما که گر غرق خونش
ببینی، نبینی تو هرگز زبونش
تناور درختی که هر چه ش ببری
فزونتر شود شاخ و برگ فزونش...»

*حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری نیز در صفحه توییتر خود ضمن تبریک و تسلیت شهادت محسن حججی به دست تروریست های داعش نوشت: تو با آن سرور چه سر و سری داشتی سویش چنین به سر دویدی.

*سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با انتشار پیامی شهادت محسن حججی، فعال حوزه نشر و کتاب به دست نیروهای تکفیری داعش را تبریک و تسلیت گفت.
در پیام صالحی آمده است: اهالی فرهنگ را به دغدغه مندی برای اصلاح و حرکت در مسیر آرامش جامعه می شناسند که زنده یاد محسن حججی یکی از آن ها بود. وی بنا بر احساس وظیفه ای که داشت در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی تلاش های مستمر و موثری کرد و بنا بر همان احساس وظیفه به مقابله با نیروهای تکفیری داعش پرداخت. شهادت این جوان فرهیخته را به خانواده ایشان و فعالان حوزه کتاب تبریک و تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان مغفرت مسئلت می کنم.

*محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از شهید محسن حججی نوشت: در عصمت نگاه این شهید عزیز یک دنیا آرمان مشاهده می شود. آرمان رهایی ملتهایی که رنج سالها ستم را بر تن رنجور خود تحمل کرده اند او پیام آور عشق و آزادی است او جان می دهد تا از جانهای بسیاری حفاظت کند. شهادت او نوید فتح می دهد فتحی به صولت سوگند سرخ حق آنگاه که از نصرالهی سخن می گوید.

*بانوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت شهادت پاسدار مدافع حرم «محسن حججی» تاکید کردند: غیورمردان مدافع حرم، به واقع مدافعین معصومیت و مظلومیت اهل بیت آل الله هستند.
در این اطلاعیه که «پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی شاه عنایتی و سیده فاطمه ذوالقدر - بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس منتشر کرده اند، آمده است: «بسم رب الشهداء والصدیقین
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت هنر مردان خداست - روح الله الموسوی الخمینی (ره)
خبر شهادت مظلومانه رادمردی دیگر از دیار سرخ علوی ، شهید سرافراز 'محسن حججی' که، غیرتمندانه در راه دفاع از حریم اهل البیت علیهم السلام همچون ، ارباب ، سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام ، بدست کوردلان و جاهلان دوران ، سر از پیکر پاکش جدا گردید، موجب تالم و تاثر شد. هرچند برق غرور و خشم نگاه این دلیر مرد در هنگام اسارت زیبا، پرشکوه و دشمن شکن است.
غیورمردان و پاسداران مدافع حرم ، به واقع مدافعین معصومیت و مظلومیت اهل بیت آل الله، بوده که مردانه و جان برکف در زمانه‌ای که نعرهای شیطانی خوارج زمان ، گوش فلک را می‌خراشد؛ با عشق و ایمان خود به ولایت اهل بیت (ع)، مقابل تکفیری‌های دست از عقل و عدل و انسانیت و دین شسته، ایستاده‌اند و با نثار جان و خون خود از شجره طیبه اسلام ناب محمدی (ص)محافظت می‌کنند.
اینجانبان پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی شاه عنایتی و سیده فاطمه ذوالقدر -بانوان کمیسیون فرهنگی ، شهادت این شهید سرافراز را، محضر امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی، خانواده و همسر و فرزند خردسال شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال خواهان علو درجات برای شهدای مدافع حرم و صبر و اجر کثیر برای خانواده‌های محترم بوده و توفیق،عزت و سربلندی بازماندگان این شهدای گرانقدر را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.»

*بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه نیز در پیامی اسارت و شهادت مظلومانه و غریبانه شهید مدافع حرم 'محسن حججی' توسط گروه های تروریستی-تکفیری در سوریه را به خانواده آن شهید بزرگوار و مردم آزاده ایران تسلیت گفت. 
قاسمی در پیام خود اظهار داشت: بدون شک رمز و راز مکتوم عشق ورزی جوانان برومند مدافع حرم، برگرفته از غیرت، آزادگی، ایمان، آگاهی و ضمیر پاک این عزیزان می باشد و برکت این ستیز مستمر در مبارزه ای بی امان با تروریسم تکفیری داعش، تلاش برای ثبات، امنیت و آرامش در مرزهای ایران زمین و عزت و اقتدار برای مردم مسلمان منطقه و تلاشی برای شکست های پی در پی داعش بوده است. 
وی ادامه داد: اینک بر تمامی ماست تا با فریادی رسا و بلند، بار دیگر بر سر این سوداگران مرگ و ترور و مروجین افراط گرایی و تروریسم بانگ برداریم و پرده تزویر از چهره ناپاک و ریاکارانه آنان در برابر افکار عمومی جهان برگیریم.

*حسین امیر عبدالهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل نیز در پی شهادت محسن حججی مدافع حرم در صفحه توییتر خود نوشت: این جنایت نتیجه سیاست تروریسم پروری آمریکا و متحدین و بازی با آتش تروریسم است. اتخاذ دیپلماسی فعالانه و پیشگیرانه جمعی برای محو تروریسم ضروری است.

*پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری نیز در صفحه توییتر خود با انتشار تصویری از شهید مدافع حرم محسن حججی نوشت: ‏ازچشمانت شرم کنند، آنها که از رفتنت میپرسند. سرت را مثل اربابت حسین ع بریدند؛ پس خون تو نیز گریبان همه حیوانهای داعشی و حامیانشان را خواهد گرفت.

*جمعی از هنرمندان کشورمان از جمله بازیگران سینما و تلویزیون مانند بهنوش بختیاری و خوانندگان از جمله رضا صادقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شان شهادت محسن حججی به دست داعشی های تکفیری را تسلیت گفتند و از او به عنوان قهرمان زندگی شان یاد کردند. 
به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی روز یکشنبه ٢٢ مردادماه ٩٦ از ساعت ٩:٣٠ الی ١١:٣٠ در مسجد جامع شهرستان نجف‌ آباد توسط لشکر هشت نجف اشرف، خانواده شهید و بنیاد شهید نجف‌آباد برگزار خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: