کد خبر: ۱۰۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 07 August 2017
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه و اوراسیا به اندازه کشور ایران علیه بیماری‌های دام هزینه نمی‌کند، گفت: مرکز کنترل بیماری هاری در جنوب شرق کشور راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه و اوراسیا به اندازه کشور ایران علیه بیماری‌های دام هزینه نمی‌کند، گفت: مرکز کنترل بیماری هاری در جنوب شرق کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، داریوش جهان‌پیما، امروز (15 مردادماه)، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری استانداری خراسان‌جنوبی و سایر ارگان‌ها، مرکز کنترل بیماری هاری در  جنوب شرق کشور احداث و تأمین نیرو شود.

وی افزود: تلاش خبرنگاران در بحث کنترل بیماری‌های دامی یکی از عوامل مهم ایفای نقش در آگاهی بخشی عمومی است، چرا که  فردی می‌تواند به تیم پزشکی کمک کند که آگاهی کامل در برابر این بیماری‌ها داشته باشد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور با بیان اینکه تیم پزشکی دامپزشکی خراسان‌جنوبی از نظر علمی، فنی و تلاش و کوشش در سطح کشور زبانزد است، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی، از استان‌های موفق در کنترل بیماری‌های دامی است.

جهان‌پیما با بیان اینکه بیماری تب برفکی تولید، اشتغال و صادرات را از بین می‌برد، افزود: کشورهایی که این بیماری را دارند، با منع صادرات روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بیماری تب برفکی کنترل‌شده است، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی چهار سال است که عاری از این بیماری ویروسی است و این امر، جای تشکر از پرسنل دامپزشکی استان را دارد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور بیان کرد: بیماری تب‌برفکی در کشور در حالت طغیان قرار ندارد و فاز دوم آن، شهریورماه امسال در زمینه واکسن برای دام سنگین انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در صورت تأمین اعتبار این طرح را رایگان انجام دهیم.

جهان‌پیما افزود: دو سال است که در برنامه اجرای ملی طرح ریشه‌کنی بیماری PPR قدم گذاشته‌ایم و این بیماری، سومین بیماری برای ریشه‌کنی جهانی است.

وی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور به دلیل دارابودن پتانسیل‌های علمی و فنی بالا، برنامه ریشه‌کنی جهانی بیماری‌ها را سریع تر از سایر کشورهای منطقه آغاز کرد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور با بیان اینکه خراسان‌جنوبی به لحاظ موقعیت استقراری خود یک مرزبان بهداشتی است، تصریح کرد: در منطقه زیرکوه که یک نقطه مرزی است، امکانات زیربنایی خوبی نسبت به بیماری‌های مرزی وجود دارد.

جهان‌پیما یادآور شد: درخصوص تأمین مالی تلاش‌هایی شد که در این راستا 100 میلیارد تومان برای تهیه واکسن بیماری‌ها اختصاص داده شد که البته این مبلغ در قبال هزینه‌هایی که برای تهیه واکسن می‌شود ناچیز است اما مبلغ خوبی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: