کد خبر: ۱۰۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 06 August 2017
مجید صفدری در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه کسب رضایت مشتری هدف اصلی تمامی شرکت‌ها به ویژه بیمه است، افزود: جلب رضایتمندی مشتری پیش شرط اصلی موفقیت در همه کسب و کارهاست.
کارشناس صنعت بیمه گفت: پیشرفت و شکوفایی صنعت بیمه در گرو رضایتمندی از مشتریان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مجید صفدری در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه کسب رضایت مشتری هدف اصلی تمامی شرکت‌ها به ویژه بیمه است، افزود: جلب رضایتمندی مشتری پیش شرط اصلی موفقیت در همه کسب و کارهاست.

وی اظهار داشت: تامین رضایتمندی مشتریان در صنعت بیمه منوط به عمل دقیق و صحیح اجزای مختلف شبکه‌های فروش است که باید بیشتر توجه شود.

این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به اینکه عملیات بیمه گری یک کار خدماتی است، گفت:: خدمات پنج ویژگی اصلی و مهم دارد.

وی افزود: نخستین و مهمترین ویژگی بحث خدمات بیمه گری ناملموس بودن و عینیت نداشتن است و این ویژگی شرایط فروشندگی بیمه را خیلی تخصصی جلوه می‌دهد.

صفدری در ادامه پیچیدگی را دومین ویژگی خدمات بیمه گری برشمرد و اظهارداشت: پیچیده بودن خدمات بیمه گری نیاز به تخصص اولیه و شرایط لازم است تا بتوان به نحو احسن این خدمات را به مردم و جامعه ارائه کرد.

وی گفت: کارشناسان و صاحب نظران به این سبب فروشندگی بیمه را از جمله تخصصی‌ترین رشته‌های حال حاضر می‌دانند.

این کارشناس صنعت بیمه افزود: فروشندگان باید سه ویژگی بارز داشته باشد، چون سه نوع رفتار از قبیل: «منطقی و عقلانی»، «تجربی» و «اجباری و اجتماعی» در مصرف کنندگان دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سه نوع رفتار مصرف کنندگان و دو ویژگی مهم خدمات بیمه گری (ناملموس بودن و پیچیدگی) فروش بیمه نامه و فعالیت در رابطه با فروش بیمه نامه نیاز به تخصص‌های خاص دارد.

صفدری می‌گوید: نخستین ویژگی یک فروشنده متخصص داشتن اطلاعات علمی کافی از کالاهای در معرض فروش است.

وی توصیه کرد: دست اندرکاران شبکه فروش باید همواره اطلاعات دقیق، جامع و کامل از محصولات و خدمات مورد ارائه به مردم داشته باشند.

حمیدرضا حاجی اشرفی رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن کارشناسان صنعت بیمه نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: قدمت فعالیت این انجمن به بیش از ۱۵ سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه انجمن تخصصی کارشناسان صنعت بیمه ۱۰ هدف اصلی دارد، افزود: توسعه فرهنگ آموزش و ترویج بیمه و همچنین ارائه خدمات مشاوره تخصصی به صنعت و شرکت‌های بیمه از جمله اولویت‌های مهم این انجمن است.

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن کارشناسان صنعت بیمه در ادامه با اشاره به این جمله که بیمه امروز در تسهیل و رونق فعالیت‌های اقتصادی در جامعه نقش اساسی دارد، اظهارداشت: بیمه و بانکداری در شرایط فعلی از ملزومات اقتصاد مدرن هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: