کد خبر: ۱۰۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 03 August 2017
رئیس گمرک ایالت بلوچستان و سرپرست هیات تجاری پاکستان در پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی گفت: با توجه به نزدیکی میرجاوه سیستان و بلوچستان به مرز پاکستان، تجار این کشور آماده سرمایه گذاری در این منطقه و بندر چابهار هستند.
رئیس گمرک ایالت بلوچستان و سرپرست هیات تجاری پاکستان در پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی گفت: با توجه به نزدیکی میرجاوه سیستان و بلوچستان به مرز پاکستان، تجار این کشور آماده سرمایه گذاری در این منطقه و بندر چابهار هستند.


سعید خان جدون روز پنجشنبه در حاشیه آئین امضای تفاهمنامه پنجمین نشست مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از تجار پاکستانی در چابهار سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری و حتی کارخانه هایی نیز ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: ساخت منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه سبب می شود تا سرمایه گذاران بیشتر از چابهار به این منطقه توجه کنند.

وی افزود: بر اساس تفاهمی که در سطح ملی 2 کشور ایران و پاکستان انجام شده قرار است، تا مرز پیشین و ریمدان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان نیز به عنوان مبادی بین المللی برای مبادلات تجاری در نظر گرفته شود که این امر سبب جلب توجه تجار و سرمایه گذاران پاکستانی می شود.

رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به جلسات دیروز و امروز با هیات ایرانی در پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی در زاهدان تصریح کرد: در این 2 روز مسائل متعددی مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت که برای مردم 2 طرف مرز سودمند است.
جدون خاطرنشان کرد: نمایندگانی از بانک مرکزی، حمل و نقل جاده ای، اتاق های بازرگانی و راه آهن 2 کشور در این جلسات حضور داشتند.

وی بیان کرد: بر اساس توافق بین نمایندگان بانک های مرکزی 2 کشور قرار شده است تا مشکلات بانکی بین ایران و پاکستان طی 2 ماه آینده برطرف شود.
وی ادامه داد: گمرکات پاکستان برای کالاهای ایرانی که از مرز زمینی وارد می شوند بین 15 تا 10 درصد تخفیف بیشتر قائل می شود و انتظار است تا این امر در ایران نیز محقق شود.

سرپرست هیات تجاری پاکستان افزود: همچنین در این نشست ها مقرر شد تا میزان حمل بار ریلی بین 2 کشور از هفته ای یک بار به ماهیانه 6 بار افزایش پیدا کند.
به گزارش ایرنا پنجمین جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی سیستان وبلوچستان ایران با ایالت بلوچستان پاکستان از روز گذشته در زاهدان آغاز شده است.

هیات پاکستانی شرکت کننده در این کمیته را نمایندگانی از کنسولگری پاکستان در زاهدان، گمرک کویته، رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران، مدیر اداره کل بنادر ایالت بلوچستان، معاون مدیرکل ترانزیت، رایزن بخش صدور ویزا کنسولگری پاکستان در زاهدان اعضای اتاق بازرگانی کویته، مدیرکل شیلات ایالت بلوچستان، مدیر شیلات آبهای داخلی ایالت بلوچستان، نماینده سازمان راه آهن ایالت بلوچستان، نماینده شرکت حمل و نقل، وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و بانک مرکزی این ایالت تشکیل می دهند.

چهارمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان سال گذشته در کویته برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: