کد خبر: ۱۰۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 02 August 2017
دكتر عبدالناصر همتي، رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در گزارش امروز خود به مجمع عمومي سالانه بيمه مركزي كه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي و ساير اعضاي مجمع برگزار شد از آرامش و ثبات حاكم بر صنعت بيمه خبر داد و از همكاري و همراهي مديران شركت‌هاي بيمه با بيمه مركزي در پيشبرد اهداف استراتژيك رشد صنعت بيمه قدرداني كرد.
دكتر عبدالناصر همتي، رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در گزارش امروز خود به مجمع عمومي سالانه بيمه مركزي كه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي و ساير اعضاي مجمع برگزار شد از آرامش و ثبات حاكم بر صنعت بيمه خبر داد و از همكاري و همراهي مديران شركت‌هاي بيمه با بيمه مركزي در پيشبرد اهداف استراتژيك رشد صنعت بيمه قدرداني كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، رئيس كل بيمه مركزي ضمن اعلام رشد ۲۲.۵درصدي حق‌بيمه‌ها در سال ۱۳۹۵، رشد حق‎بيمه‌ها در چهارماهة ابتداي سال ۱۳۹۶ را حدود ۱۸ درصد اعلام و ابراز اميدواري كرد با اين روند ضريب نفوذ بيمه كه نسبت حق‌بيمه به توليد ناخالص داخلي است از ميزان ۲.۲درصد سال ۱۳۹۵ عبور خواهد كرد.

دكتر همتي رشد ۴۰ درصدي بيمه‌هاي زندگي در طول سال ۱۳۹۵ و چهارماهة اول سال ۱۳۹۶ را نويد رشد سهم بازاري اين رشته در مجموع رشته‌هاي بيمه‌اي دانست و ابراز اميدواري كرد، امسال سهم بازاري آن از ۱۵ درصد فراتر رود و صنعت بيمه در اين زمينه زودتر از پايان برنامه ششم توسعه به هدف اعلام شده در برنامه نائل گردد.

رئيس شوراي‌عالي بيمه كاهش تدريجي ضريب خسارت علي‎رغم وضع ذخاير لازم براي خسارت‎هاي معوق بيمه شخص ثالث را نشانه بهبود تدريجي وضع مالي شركت‎هاي بيمه دانست و گفت: ضريب خسارت كه نسبت خسارت‎هاي واقع‎شده به حق‎بيمه عايدشده مي‎باشد، از ۸۹ درصد در سال ۱۳۹۲ به حدود ۷۸ درصد در سال ۱۳۹۵ رسيده است.

رئيس كل بيمه مركزي تأكيد كرد؛ در يك سال گذشته متأسفانه حوادث منجر به فوت و زيان مالي در كشورمان بسيار زياد بوده و صنعت بيمه كشور در پرداخت به موقع خسارت اين حوادث، نظير حادثه ساختمان پلاسكو، پتروشيمي بوعلي، معدن يورت، قطار سمنان و ده‎ها هزار خسارت ديگر سربلند بود و در كوتاه‎ترين زمان ممكن خسارت‎ها را پرداخت كرد.
دكتر همتي، رشد ۵۰ درصدي حق بيمه‎هاي آتش‎سوزي در سه‎ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۵ را حاكي از بالارفتن توجه هموطنان به اين‎گونه حوادث و اعتماد بيشتر به پشتيباني بيمه در اين زمينه دانست.

رئيس شوراي‎عالي بيمه به تصويب آيين‎نامه مهم حاكميت شركتي در شوراي‎عالي بيمه اشاره  كرد وافزود: شركت‎هاي بيمه در بازه زماني كه به آنها فرصت داده شده است به تدريج در حال اجراي آن هستند و اميدوارم با اجراي كامل آن حقوق تمام ذي‎نفعان خصوصاً بيمه‎گذاران و سهامداران جزء شركت‎هاي بيمه بيش از پيش مراعات گردد.

به گفته دكتر همتي يكي از اقدامات مهم بيمه مركزي و شوراي‏عالي بيمه در يك سال گذشته تدوين آيين‎نامه‎هاي متعدد مربوط به بيمه شخص ثالث و اجراي تدريجي قانون جديد بيمه شخص ثالث بود كه يكي از اقدامات مهم مجلس، دولت و صنعت بيمه در عرصه بيمه مي‎باشد و آثار مهمي در حل‌ و فصل مسائل زيان‎ديدگان حوادث رانندگي حتي نحوه رانندگي در كشور به جا خواهد گذاشت.

رئيس كل بيمه مركزي، سامان‎دهي امر صلاحيت مديران شركت‎هاي بيمه در سطوح مختلف مديريتي را براي عملكرد بهتر شركت‎هاي بيمه و رعايت مقررات و ضوابط حاكم بر صنعت بيمه و تأثير آن بر اداره فنّي و تخصصي شركت‎هاي بيمه بسيار مهم دانست.

رئيس كل بيمه مركزي همچنين توانمندسازي تدريجي بيمه‎ها، گسترش روابط بيمه‎اي و بيمه اتكايي با شركت‎هاي معتبر خارجي به‎ويژه اروپايي، تعميق روزافزون نظارت مالي، جداسازي با برنامه و تدريجي بيمه‎هاي زندگي از بيمه‎هاي غيرزندگي و حضور پررنگ‎تر در بازارهاي مالي، گسترش نظارت‌هاي On-site (در محل) و از همه مهم‎تر گسترش فرهنگ بيمه و توجه دادن به مردم جهت اخذ پوشش‎هاي بيمه‎اي ضروري در زندگي اجتماعي و انفرادي و نيز فعاليت‎هاي اقتصادي خود را به عنوان مهم‎ترين برنامه‎هاي در حال اجراي بيمه مركزي در صنعت بيمه اعلام كرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: